اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات حفاظت در برابر خطا در سیستم قدرت:
وقتی خطا در هر بخش از سیستم رخ می دهد، باید در زمان بسیار کمی آن را رفع کرد تا از آسیب بزرگ تر به تجهیزات و افراد، و نیز از وقفه در برق رسانی به مشترکان جلوگیری کرد.

سیستم5

سیستم رفع خطا از دستگاه های حفاظتی مختلفی، مانند رله ها و مدارشکن ها برای آشکارسازی و رفع خطا بهره می برد. چند مورد از این دستگاه های حفاظتی را در ادامه معرفی می کنیم.

فیوز:
هرجا که خطایی رخ داده باشد، فیوز مدار را باز می کند. این تجهیز از یک سیم مسی نازک تشکیل شده است که دورن محفظه ای شیشه ای قرار دارد.

فیوز

جریان خطا که مقدار زیادی دارد، دمای سیم را بالا برده و آن را ذوب می کند. وقتی سیم از بین برود، باید فیوز را به صورت دستی تعویض کرد.

مدارشکن:
مدارشکن یا بریکر رایج ترین وسیله محافظتی است که می تواند مدار را به صورت دستی یا از طریق کنترل از راه دور در شرایط عملیاتی عادی وصل یا قطع کند. مدارشکن ها، بسته به ولتاژ کاری شان، انواع مختلفی دارند؛ مانند: روغنی، خلأ یا SF6.

مدارشکن

رله:
رله ها دستگاه های تشخیص خطا هستند. این دستگاه ها خطا را تشخیص می دهند و مدارشکن را به کار می اندازند تا مدارِ دارای خطا جدا شود. یک رله از یک پیچه مغناطیسی و کنتاکت ها (NC و NO) تشکیل شده است. جریان خطا پیچه را انرژی دار کرده و سبب تولید میدان مغناطیسی می شود. در نتیجه، کنتاکت ها عمل خواهند کرد.

رله

برخی از انواع رله ها، عبارتند از: رله اندازه، رله امپدانسی، رله جهتی، رله پیلوت و رله دیفرانسیل.

صاعقه گیر:
در هنگام برخورد صاعقه با خطوط انتقال و تجهیزات، شوک ناگهانی در شبکه سیستم برق ایجاد می شود. این امر باعث ایجاد ولتاژ و جریان زیاد در سیستم خواهد شد. با قرار دادن صاعقه گیرها در تجهیزات انتقال، اثرات این صاعقه ها دفع می شود یا کاهش می یابد.

صاعقه گیر

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>