اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مونو اتانول

الیاف پلی استر، نخ ها، فیلم ها و رزین های پلی استر از واکنش بین مونو اتیلن گلیکول با dibasic acids و استرهای آن ها مانند ترفتالیک، اگزالیک، سوکسینیک، گلوتامیک و اسیدهای adipic چرب تولید می شوند. الیاف پلی ترفتالات تولید شده از مونو اتیلن گلیکول به طور گسترده ای در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرد و از لحاظ تجاری به عنوان Tergal، Terilene، Dacron و Trevira از بین سایر نام ها شناخته می شود.

به دلیل مقاومت مکانیکی بالا، خواص دی الکتریک عالی و رطوبت پذیری کم، از فیلم های پلی استر برای تولید فیلم های عکاسی، نوارهای مغناطیسی و بسته بندی استفاده می شود. مونو اتیلن گلیکول در سنتز پلی اتیلن ترفتالات (PET) استفاده می شود، که اغلب در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی های گازدار استفاده می شود.

مونو اتیلن گلیکول در سنتز رزین های پلی استر اشباع نشده، رزین های آلکیدی، استرهای روزین (rosin esters) و رزین های پلی اورتان استفاده می شود. این ماده به عنوان یک عامل انعقاد و ضد انجماد در رزین های امولسیون عمل می کند. با استفاده از اسید چربی و سایر گلیکول ها، می توان لاستیک با مقاومت شیمیایی بالا و مقاومت در برابر سایش تولید کرد. رزین های تولید شده از اولئیک اسید و مونو اتیلن گلیکول، معروف به رزین های آلکیدی، اغلب در صنعت رنگ و لاک استفاده می شوند.

مونو اتیلن گلیکول می تواند به عنوان ماده خیس کننده و پلاستی سایزر در تولید سلفون، چسب، پارچه، چاپ جوهر، چرم، لوازم آرایشی، کاغذ و محصولات دارویی استفاده شود.مونو اتیلن گلیکول در مدارهای تبرید صنعتی و سیستم های خنک کننده موتور احتراق داخلی با هدف بالا بردن نقطه جوش و کاهش نقطه انجماد محلول استفاده می شود. برای این برنامه باید یک ضد خوردگی به مونو اتیلن گلیکول اضافه شود تا سیستم از خوردگی آب جلوگیری کند. دی اتیلن گلیکول را می توان در فرمولاسیون ضد یخ به نسبت 10٪ همراه با مونو اتیلن گلیکول استفاده کرد. نسبت های مختلف این دو ماده برای کاربردهای خاص در زمینه تبرید صنعتی مناسب است.

از اتیلن گلیکول ها همچنین می توان در فرمولاسیون جوهر چاپ، در تصفیه گازها، در فرمولاسیون روغن هیدرولیک مقاوم در برابر آتش، در فرمولاسیون روغن های برش، در فرمولاسیون پولیش های سطحی، در فرمولاسیون مواد شیمیایی کشاورزی، در استخراج حلالها، در ساخت خمیرهای رنگی و بتونی برای دیوارها و در ترکیب مواد منفجره استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>