اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استایرن

استایرن، که با نام هایی همچون اتیل بنزن، وینیل بنزن و فنیل اتیلن شناخته می شود، یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی C6H5CH=CH2 است. این مشتق بنزن یک مایع روغنی و بی رنگ است که به راحتی تبخیر می شود و بوی شیرین می دهد، اگرچه در غلظت های بالا بوی کمتری دارد.استایرن ماده اولیه پلی استایرن و چندین کوپلیمر است. در سال 2010 حدود 25 میلیون تن استایرن در جهان تولید شد.

حضور گروه وینیل سبب پلیمر شدن استایرن می شود. محصولات مهم تجاری تولید شده با استایرن شامل پلی استایرن، ABS، لاستیک استایرن بوتادین (styrene-butadiene (SBR))، styrene-butadiene latex، SIS (styrene-isoprene-styrene)، S-EB-S (styrene-ethylene/butylene-styrene)، styrene-divinylbenzene (S-DVB)، styrene-acrylonitrile resin (SAN) و پلی استر های غیر اشباع که در رزین ها و مواد ترموست استفاده می شوند، می باشند. این مواد در لاستیک، پلاستیک، عایق، فایبرگلاس، لوله، قطعات خودرو و قایق، ظروف غذا و پشت فرش استفاده می شوند.

استایرن یکی از مهم ترین مونومرهایی است که امروزه در صنایع شیمیایی تولید می شود. مونومر استایرن یک ماده مهم در صنعت پلاستیک است. مونومر استایرن در شرایط عادی مایع شفاف و بی رنگ است. بیش از 70 سال است که به طور مصنوعی تولید می شود. استایرن با استفاده از روشهای متداول مورد استفاده در فناوری پلاستیک، برای تولید طیف گسترده ای از پلیمرها و کوپلیمرها، تحت پلیمریزاسیون قرار می گیرد. مشتقات کلیدی استایرن عبارتند از:

  • پلی استایرن (polystyrene (PS))
  • پلی استایرن انبساطی (expandable polystyrene (EPS))
  • آکریلونیتریل بوتادین استایرن (acrylonitrile butadiene styrene (ABS))
  • لاستیک استایرن بوتادین (styrene butadiene rubber (SBR))
  • رزین های پلی استر اشباع نشده (unsaturated polyester resins)
  • لاتکس استایرن بوتادین (styrene butadiene latices)

ماده شیمیایی Styrene تولید کنندگان را قادر می سازد تا قطعات را به گونه ای تقویت کنند تا اتومبیل ها و قطارها سبک تر و کارآمدتر باشند. همچنین سبب کاهش وابستگی به منابع طبیعی پرهزینه مانند چوب های گرمسیری، سنگ مرمر، گرانیت و لاستیک طبیعی و بهبود بهره وری انرژی خانه ها از طریق عایق کاری مؤثر می شود.

تقریباً همه هر روزه با محصولات مبتنی بر استایرن روبرو می شوند. مواد ساخته شده با استایرن را می توان در بسیاری از موارد از جمله ظروف غذا و نوشیدنی، بسته بندی، لاستیک تایر، عایق ساختمان، پشتی فرش، رایانه و کامپوزیت های فایبرگلاس تقویت شده مانند قلاب های قایق، تخته موج سواری و میزهای آشپزخانه یافت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>