اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایزوتابول

کاربردهای ایزوبوتانول و n-بوتانول با یکدیگر شباهت دارد. از این دو ترکیب در صنایع شیمیایی به صورت جایگزین یکدیگر استفاده می شود. کاربردهای اصلی این ترکیبات در تولید استرها، حلال ها و رنگ و لاک می باشد. ایزو بوتیل استات که یک حلال بسیار کاربردی در صنایع رنگ است توسط ایزوبوتانول تولید می شود. استرهای ایزوبوتیل نیز توسط این ترکیب شیمیایی به دست می آیند. ایزوبوتانول، جزء سوخت های زیستی نیز به شمار می رود.

به عنوان حلال و خوراک ورودی در تولید سایر حلال های شیمیایی و همچنین در سنتز انواع استرها و حلال های رنگ و پوشش، رقیق کننده سلولز نیترات و روان کننده محلول ها کاربرد دارد. این الکل به عنوان حلال مناسب در تولید لاک های ضد اسید در صنایع تولید ملامین و رزین های فنولیک بکار می رود (در این صنعت از ایزوبوتانول به همراه اترهای گلایکول، اتانول و یا هیدروکربن های آروماتیک استفاده می شود). به عنوان افزودنی به رنگ های رزین آلکید برای کاهش ویسکوزیته مخلوط استفاده می شود.در تولید جوهرهای رنگ آمیزی نیز کاربرد دارد.

به عنوان استخراج کننده برای به دست آوردن برخی از مواد دارویی و ترکیبات طبیعی شامل آنتی بیوتیک ها، هورمون ها، ویتامین ها، آلکالوئیدها و کافورها استفاده می گردد. ایزوبوتانول به عنوان ماده اولیه برای تولید تمیز کننده ها و جلا دهنده های سطوح، حلال در صنایع نساجی، افزودنی در تولید ضد یخ (مونو اتیلن گلایکول)، افزودنی به موتورهای احتراقی گازوئیلی برای ایجاد جرقه و اشتعال، فاز متحرک در روش های جداسازی کروماتوگرافی لایه نازک، ماده اولیه در صنایع تولید گلایکول اترها و مواد اولیه در تولید ترکیبات ممانعت کننده خوردگی در روغن های موتور کاربرد دارد.

یکی از کاربرد های ایزوبوتانول تولید دی ایزوبوتیل فتالات(DIBP) که یک پلاستیک سایزر برای پلاستیک، و مخلوط های لاستیکی است می باشد. سایر ایزوبوتیل استرهای اسیدهای دی کربوکسیلیک، مانند اسید های adipic، azelaic و sebacic خاصیت خوبی دارند، اما ملاحظات اقتصادی سبب جلوگیری از استفاده آنها می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>