اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روانکار

در ساختار گریس از پرکننده استفاده شده تا بتواند به قطعات متحرک چسبیده و تحت نیروی جاذبه یا فشار کارکرد از قطعه جدا نشود. این روانکار از مشتقات نفتی است که دارای گرانروی زیادی می باشد. به طور کلی گریس ها جزء معروف ترین روانکار ها هستند که نه مایع اند و نه جامد.

گریس ها محصولات نیمه مایع تا جامد یک عامل سفت کننده هستند که از متفرق شدن در یک مایع روان کننده که به میزان مشخص سفت شده است به دست می آیند. به عبارت دیگر گریس یک ماده روان کننده ای است که به میزان مشخصی سفت شده و دارای مشخصاتی است که روغن به تنهایی فاقد آن است.

گریس ها معمولا ترکیبی از یک روغن معدنی با یک صابون هستند که برای روانکاری ماشین آلات با سرعت کم یا در جایی که حفظ خاصیت روان بودن یک روغن روانکار مشکل باشد، مصرف می شوند. صابون آن از روغن های حیوانی یا نباتی غنی از اسیدهای استئاریک، اولبیک و پالمیتیک است. استئارات آلومینیوم استحکام لایه ای زیاد به گریس اضافه می کند. تمامی گریس ها بیشتر به صورت گریس روانکاری معدنی ساخته می شوند. گریس های اولیه از چربی گراز با درجات غیرخوراکی چربی خوک، با رنگ های متغیر از سفید تا قهوه ای بوده است.

گریس معدنی ممکن است محتوی 80 الی 90 درصد روغن معدنی و بقیه صابون آهکی باشد. مواد شیمیایی برای بهبود خواص فیزیکی گریس به آن اضافه می شود. به عنوان مثال، ملح سدیم اسید ترفتالیک به عنوان عامل ژله کننده به گریس های گرما زیاد به کار می رود، که مقاومت در برابر آب را اضافه و آن را دربرابر امولسیون شدن تثبیت می کند.

اگر مخلوطی از آمین های پیچیده به مقدار کم به گریس اضافه شود، پایداری در برابر حرارت آن را زیاد می کند. گریس مصنوعی برای موشک ها، مخلوطی از پرفلوئورو تری آلکین آمین های ژله شده با تترافلوئورواتیلن است، که هم برای گرما و هم برای سرما مناسب است و به صورت چربی خوک نیمه جامد شفاف با نقطه جوش 230 درجه سلسیوس از کار در می آید.

گریس های آهکی مانند گریس های سودائی، به آسانی امولسیون نمی شوند و لذا برای کاربرد درجایی که آب وجود داشته باشد بیشتر مناسب اند. برای یاتاقان های ساچمه ای و یاتاقان های غلتک دار، گریس کم آهک، گاهی مخلوط با درصد کمی گرافیت به کار می رود.

گریس سیلندر، با حدود 85 درصد روغن معدنی یا گریس معدنی و 15 درصد پیه (Tallow) ساخته می شود. گریس های ترکیبی نیز محتوی روغن های حیوانی و نباتی در ترکیب با روغن های معدنی ساخته و داد و ستد می شوند. روغن جامد شده اسمی است که به گریس ساخته شده از روغن روانکاری با یک صابون سودا و پیه داده شده و برای یاتاقان های سنگین به کار می رود.گریس پیاله ای، از صابون سودا و روغن های سبک ساخته شده است. گریس هایی که از صابون های سودا و پتاس ساخته شده اند، هنگامی که آب وجود داشته باشد، الیاف صابونی تشکیل می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>