اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شوینده

شوینده های لباس به دو صورت مایع و پودری به بازار عرضه می شوند. با توجه به اینکه اکثر اجزاء فرمولاسیون آن ها مشابه است، جزئی که مایع یا پودری بودن محصول نهایی را تعیین می کند، پرکننده نامیده می­شود. این عوامل پس از اثر بر خواص فیزیکی محصول نهایی بر خواص شویندگی آن ها نیز اثراتی نشان می دهد. معمولاً با شنیدن نام پرکننده ها تصور می کنیم که این مواد صرفاً به­دلیل کاهش قیمت مورداستفاده قرار می گیرند. اما پرکننده های صنعت شوینده، اثرات مهمی بر عملکرد نهایی شوینده های لباس دارند. این آثار از سه طریق ایجاد می شود:

ایجاد پایداری در محصول نهایی 2- وجود خاصیت شویندگی در برخی پرکننده ها 3-کمک به کاهش قیمت و امکان استفاده از افزودنی های گران تر و مؤثرتر.پرکننده های متفاوتی برای شوینده های مایع و پودری استفاده می شود. در ادامه به معرفی برخی پرکننده ها می­پردازیم:

سدیم سولفات

یک نمک است که در پودرهای شوینده، صابون حمام و لوازم آرایشی کاربرد وسیعی دارد. این پرکننده به دلیل اقتصادی بودن محبوب ترین پرکننده صنعت شوینده می باشد. علاوه بر آن این پرکننده در کنار سایر اجزا اثر شویندگی کمی هم از خود نشان می دهد. این پرکننده از کلوخه شدن پودرها و به هم چسبیدن آن ها در زمان تماس با آب جلوگیری می کند.

اخیراً پانل تخصصی بررسی مواد اولیه لوازم آرایشی اعلام نموده که استفاده این ماده در شوینده ها به دلیل شست وشو با حجم زیاد آب مشکلی ایجاد نمی نماید اما استفاده آن در لوازم آرایشی به دلیل اینکه این ماده در میان مدت ایجاد آسیب های پوستی می کند و مقداری از آن در مصارف آرایشی بر روی پوست می ماند، مشکل زا است و مصرف سدیم سولفات در مواد آرایشی باید محدود گردد.

بوراکس (سدیم بورات)

در برخی شوینده های تجاری استفاده می شود. متداول ترین استفاده آن در ساختن شوینده های خانگی است. این ماده رفتار حرکتی پودر شوینده در برخورد با آب را بهبود می دهد. همچنین در لوسیون­ها، لوازم آرایشی و صابون حمام کاربرد مهمی دارد.

سدیم سیلیکات

مهارکننده خوردگی که باوجودآن در محلول شوینده، طول عمر ماشین لباسشویی افزایش میابد.

آب:

متداول ترین پرکننده در شوینده های مایع است که باعث رقیق شدن محلولِ اجزا و افزایش حلالیت آن ها می شود. این ویژگی ها باعث ایجاد محلول شوینده پایدار و یکنواخت می گردد. در شوینده های مایع موجود در بازار، برقی رقیق تر و ارزان تر و برخی غلیظ تر و گران تر می باشند.

الکل ها:

در شوینده های مایع مصرف فراوانی دارند. وجود الکل به بهبود حلالیت آب و سایر اجزا کمک شایانی می کند. همچنین با کاهش نقطه انجماد محلول شوینده، آن را برای استفاده در نقاط بسیار سرد نیز مناسب می کند.پرکننده­ها در فرمول نهایی بین 5 تا 45 درصد استفاده می ­شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>