اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

مصرف آب در صنایع رنگ و رزین بسیار بالا است و این موضوع باعث می شود تا فاضلاب تولیدی در این صنایع نیز بالا باشد. به طور کلی می توان گفت صنایع تولید رنگ و رزین دارای فاضلابی با بار آلودگی زیادی هستند که این آلودگی اغلب به صورت COD و سمیت در فاضلاب بوده و لذا استفاده از سیستم های تصفیه فاضلاب به طریق بیولوژیکی مقدور نمی باشد.

تنظیم PH: بسیاری از فاضلاب های صنعتی از جمله فاضلاب رنگسازی حاوی مواد اسیدی یا بازی است و PH آن ها باید روی خنثی تنظیم شود. برای خنثی سازی این فاضلاب ها از فرایندهایی مانند اختلاط فاضلاب های اسیدی و بازی، خنثی سازی فاضلاب های اسیدی با آهک یا دوغاب آهک، سود، سدیم سولفیت یا آمونیاک و برای خنثی سازی فاضلاب های بازی، از سولفوریک اسید، اسید کلریک یا کربن دی اکسید استفاده می گردد.

انعقاد و لخته سازی، ته نشینی: یکی از روش های متداول حذف رنگ از فاضلاب صنعتی، استفاده از انعقاد و لخته سازی است که بیشتر در تصفیه فاضلاب صنایع تولید رنگ کاربرد دارد. همچنین در بخش تولید رزین، با شستشوی مخازن مقادیری از باقیمانده تولید که خشک شده به صورت معلق در فاضلاب وجود دارد که این روش به حذف این جامدات از فاضلاب کمک شایانی خواهد نمود.

AOP یا اکسیداسیون پیشرفته: به علت وجود میزان COD زیاد در فاضلاب این صنعت، یکی از راه حل های حذف این پارامتر، استفاده از اکسیداسیون پیشرفته در تصفیه فاضلاب این صنعت است. ازن، اکسیدانی است که معمولا برای این منظور در سیستم های تصفیه فاضلاب های صنعتی استفاده می شود.

کربن فعال به عنوان جاذب سطحی: در تصفیه فاضلاب های صنعتی، به خصوص در تصفیه فاضلاب هایی با COD بالا، معمولا از یک جاذب سطحی به عنوان آخرین واحد تصفیه بهره برداری می شود. کربن فعال یک ماده جاذب سطحی است که در تصفیه فاضلاب استفاده گسترده ای دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>