اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گریس


نقطه قطره ای شدن (Drop Point)

نمایانگر درجه حرارتی است که الیاف گریس به تدریج ذوب شده و گریس حالت ژلاتینی و نیمه جامد خود را از دست می دهد. برای تعیین نقطه قطره ای شدن در شرایط خاص آزمایشگاهی گریس از روزنه دستگاه مربوطه به صورت قطره جاری می کنند. برای تعیین نقطه قطره شدن بسته به دمای اندازه گیری از روش های استاندارد ASTM D2265 و ASTM D566 استفاده می شود.

مقاومت مکانیکی در دمای محیط (Resistance to Softening at Room Temperature)

آزمایش مقاومت مکانیکی در دمای محیط تا حدود زیادی مبین عمر گریس در درجه حرارت های معمولی بوده و میزان مقاومت در حفظ ساختار ژلاتینی آن را نشان می دهد. نفوذپذیری نشان دهنده نرمی یا سفتی گریس و بیان کننده مقاومت گریس در مقابل تغییر شکل آن در اثر اعمال نیروهای وارده به آن است (مثل ویسکوزیته روغن ها). به همین دلیل دوام گریس حین کار کردن به دلیل خرد شدن الیاف به تدریج از بین می رود و گریس نرم و به عبارتی نفوذپذیری آن زیاد می شود.

این آزمون اغلب پس از وارد کردن فشار و نیروی برشی Shear به گریس انجام می شود و نتیجه آن با عنوان نفوذپذیری پس از کار خوانده می شود. این آزمون برای تقسیم بندی گریس ها از حالت نیمه مایع تا جامد بکار می رود.نفوذپذیری طبق روش استانداردASTM D217 به وسیله مقدار نفوذ یک مخروط( برحسب دهم میلیمتر) که تحت نیروی وزن و شرایط استاندارد آزمایش در گریس فرو می رود، مشخص می شود. هرچه درجه نفوذپذیری بیشتر باشد نشان دهنده نرمی بیشتر گریس است و با تغییر درجه حرارت تغییر می کند و بستگی به گرانروی روغن پایه، نوع و درصد ماده سفت کننده آن دارد.

مقاومت دربرابر آب (Water Resistance)

مقاومت گریس ها در مواردی که با آب تماس پیدا می کنند متفاوت است. برخی در برابر آب مقاوم نبوده و در حضور آب متلاشی و تشکیل امولسیون می دهند. لذا در این شرایط بایستی سریعا نسبت به تعویض آن اقدام نمود. برعکس، دسته دیگری از گریس ها، مقاومت عالی دربرابر آب از خود نشان می دهند و در پمپ های آب و سایر محیط های مرطوب استفاده می شوند.

حداکثر دمای عملیاتی مجاز گریس در دستگاه (Max.Continuous Usable Temperature)

به بیشترین درجه حرارتی که می توان گریس را به طور مداوم در آن دما به کار گرفت بدون آنکه خواص خود را از دست بدهد گفته می شود. به میزان برگشت پذیری گریس به حالت ژلاتینی اولیه خود نسبت به تغییرات درجه حرارت و ذوب و انجماد (ژلاتین شدن) گفته می شود. برخی از گریس ها به ویژه گریس کلسیم با بالا رفتن دمای عملیاتی دستگاه و نزدیک شدن به نقطه ذوب گریس، متلاشی می شوند و از هم پاشیده می شوند و حتی با خنک شدن دستگاه حالت ژلاتینی اولیه خود را به دست نمی آورند و به صورت دو فاز روغن و ذرات معلق صابون در می آیند. در این شرایط باید بی درنگ اقدام به تعویض گریس نمود. اصطلاحا چنین گریس هایی را برگشت ناپذیر می خوانند و برعکس گریس هایی را که مجددا حالت ژلاتینی خود را به دست می آورند، برگشت پذیر می نامند.

قابلیت پمپ شدن در سیستم های مرکزی (Pumpability)

اگر گریس در دمای پایین خیلی چسبنده و سفت شود، سیستم هایی که به صورت مرکزی گریس را به ماشین آلات پمپ می کنند با مشکل مواجه می شوند به کمترین دمایی که می توان یک گریس را پمپاژ نمود، نقطه پمپ شدن می گویند.

مقاومت در برابر فشار مکانیکیResistance To Extreme Pressure(E.P)

با افزایش بار، گریس خود را از بین قطعات فلزی کنار کشیده و اجازه می دهد دو قطعه فلزی با هم تماس پیدا کنند. این مساله توام با جوش خوردگی های موقت و جدا شدن های متوالی گریس شده و باعث فرسایش شدید قطعات می گردد. لذا از مواد افزودنی خاصی برای افزایش دادن مقاومت گریس در برابر فشار استفاده می شود تا با تشکیل لایه های مقاوم جلوی فرسایش گرفته شود.

بافت (Texture)

گریس ها براساس طول و ضخامت الیاف آنها به چند دسته کره ای (Buttery)، نرم (Soft)، الیافی کوتاه (Short Fibrous) و الیافی بلند (Long Fibrous) و ریش ریش (String) تقسیم می شوند که هر کدام کاربرد ویژه خود را دارند.رنگ گریس ناشی از رنگ روغن به کار رفته در آن و یا در بعضی موارد افزودن مواد پرکننده ویژه به آن می باشد. به هر حال رنگ به کیفیت محصول ارتباطی ندارد. لازم به توضیح است که برخی از تولیدکنندگان با اضافه نمودن رنگ های ویژه، منظور خاصی را برای کاربرد ویژه ای القا می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>