اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورهای تحریک خودی:
موتورهای تحریک خودی یا خودتحریک، به جای یک منبع ولتاژ جداگانه برای تحریک، سیم پیچی تحریکشان به ترمینال های اصلی ماشین متصل است. در ادامه به انواع این موتورها پرداخته ایم.

ساختار_موتور5

موتور شنت:
در موتور شنت، سیم پیچی های آرمیچر و تحریک به صورت موازی به هم متصل شده اند و ولتاژ آرمیچر برابر با ولتاژ تحریک است.

شکل 6: موتور DC شنت

با توجه به مدار معادل شکل 6، در این موتور، کل جریان کشیده شده از منبع برابر باIL=If+Ia و کل توان ورودی، برابر باVTIL است.

معادلات جریان، ولتاژ و توان، به ترتیب، در معادله های (7)، (8) و (9) آورده شده اند.

موتور DC سری:
در موتور DC سری، سیم پیچی های تحریک و آرمیچر به صورت سری به یکدیگر متصل شده اند. همچنین، جریان گذرنده از سیم پیچی های تحریک و آرمیچر با هم برابر است.

یک موتور تحریک سری، موتور یونیورسال (Universal) نیز نامیده می شود. یونیورسال به این معنی است که این موتور هم با منبع ولتاژ AC کار می کند و هم منبع ولتاژ DC.

شکل 7: موتور DC سری

موتور DC کمپوند:
اگر از هردوی سیم پیچی های تحریک سری و شنت استفاده کنیم، یک موتور کمپوند خواهیم داشت.

در یک موتور کمپوند، سیم پیچی تحریک سری به صورت سری با آرمیچر، و سیم پیچی تحریک شنت به صورت موازی متصل می گردند. دو نوع پیکربندی برای موتورهای کمپوند وجود دارد:

موتور کمپوند اضافی:
شارهای مغناطیسی دو نوع این موتور، با هر دو سیم پیچ های تحریک سری و تحریک شنت که جهت یکسانی دارند تولید می شود (یعنی با هم جمع می شوند).

موتور کمپوند نقصانی:
در این نوع موتور، دو شار سیم پیچ سری و شنت جهت مخالفی نسبت به یکدیگر دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>