اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قفل‌کن و جفت‌کن دیفرانسیل چیست؟
در جایی که یک چرخ از یک محور هرز می‌گردد یا به عبارتی بکس باد (بکسواد) می‌کند، از کلید قفل‌کن استفاده می‌شود تا دیفرانسیل از مدار خارج شود و هر دو چرخ محور با هم بچرخند ولی قفل‌کن فقط برای زمان خاص و کوتاهی استفاده می‌شود ولی جفتکن یعنی جفت محور با هم فعال باشند، که این حالت فقط در زیر بار سنگین در زمان استارت حرکت و یا سر بالایی استفاده می‌شود.

البته جفتکن فقط در حالت دنده سنگین استفاده می‌شوند، چون موتور باید زور بیشتری بزند تا هر دو محور را بچرخاند کشنده‌های جفت در حالت عادی فقط محور وسط که به گاردن متصل است کار می‌کند، و زمانی که کلید جفتکن فعال شود، محور آخر هم فعال می‌شود و تبدیل به  جفت محور می شود و به همین دلیل به آن جفتکن میگویند.

قفل کن را همه‌ی کشنده‌های دومحور و سه محور دارند. وقتی کلید قفلکن فعال باشد، هرزگردهای دیفرانسیل قفل می‌شوند و در واقع حذف دیفراسیل از مدار می‌شود و دیگر کشنده نمی‌تواند گردش کند و فقط می‌تواند مستقیم حرکت کند


دیفرانسیل

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حمید رضا نظری :
اطلاعات خوبی دارید ممنون از شما
حامد کریمی:
این مطلب واقعا کامل و مفهومی بود دقیقا با علم من مطابقت داشت سپاسگزارم
همتی فرد۱۳۵۹:
سلام.تشکرمیکنم.دوست دارم.ازشمابزرگواران.مطالب خوب ومفیدی دررابطه باکامیون یادبگیرم.چون علاقه دارم.بازم ممنونم.
وحيد:
چرا اطلاعات غلط ميدي كاميون هاي جفت محور موقع حركت بيشتر محور آخر زورميزنه و محور وسط حالت كمك داره وقتي جفت كن استفاده ميشه هر دو محور باهم فعال ميشه به همين دليل كمك روي محور جلو نصب شده و مهمترين دليلش اينه كه هميشه مصرف لاستيك محور آخر زياد تره چون بيشتر چنگ ميزنه موقع حركت در ضمن جفت كن هيچ تاثيري روي حركت اوليه ماشين نداره اوني كه تاثير داره زور ماشين رو بيشتر ميكنه كمك استرلينگ هستش نه جفت كن لطفا اطلاعات غلط نده متخصص
ضيغم:
رفرنس اين مطلبي كه گذاشتيد از كجاس اين اطلاعات ناقص را براي عموم به اشتراك نذاريد خواهشا كاميون جفت ديفرانسيل در حالت عادي هر دو محور و هر چهار چرخ عقب محرك هست ولي در حالت جفت كن هر محور جداگانه و بصورت مستقل عمل محرك بودن را انجام ميدهد و هرزگرد بين دو محور از مدار خارج ميشود بدين معني كه اگر يك چرخ از محور جلو بلغزد محور عقب از حركت باز نمي ايسد و همچنان به حركت ادامه ميدهد اما در حالت قفل كن هرزگرد بين چرخ هاي هر محور از مدار خارج ميشود و محور بصورت يك تكه عمل انتقال گشتاور به زمين را انجام ميدهد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمدعلی زارع:
سلام براکامیونت فوتون شش تن قفل کن دفرنسیال میتونم نصب کنم؟
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مجید محمودی:
دربنز جفت دف تعمیر شده بخاطر قفل بودن دف بعداز تعمیر باز همان حالت است دلیل وراحل چیست.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محسن روزبهنی:
کامیون ها جفت دیفرانسیل انتقال نیرو از گیربکس به گاردان و به دیفرانسیل عقب منتقل میشه و باعث حرکت میشه
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>