اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گاز

گازهای تخصصی گازهای نادری هستند واگر شیمی دبیرستان را بیاد داشته باشید کریپتون و زنون در گروه عناصر جدول تناوبی قرار دارند. دربالای این عناصر هلیوم، نئون و آرگون قرار دارند. و در زیرآنها رادون و اوگانسون قرار گرفته اند.تمامی این گازها بیرنگ و بی بو هستند.غالبا این گازها درواکنش های شیمیایی و یا تشکیل ترکیبات نقشی ندارند.

گازهای تخصصی ترکیباتی مانند KrCl₂ or XeF₂, را ایجاد می کنند اما این ترکیبات فعال هستند و ثبات ندارند. این خاصیت واکنش پذیری زنون (XeF₂) را به عنصری مفید وماشینی برای تولید فلورین درسایت های مطلوب دربخش تولید نیمه رساناها تبدیل نموده است.

شماری از ترکیبات تنها درحالت تحریک شده (KrCl, XeF, etc.) ثابت هستند. و انها را اکسپلیکس ها می نامند. این اکسپلکس ها به صورت مکرر در لیزرهای اکسیمر تشکیل و تجزیه می شوند. زنون با متمیوگلوبین پروتئین پیوندایجاد می کند ودر موقع لزوم به عنوان بی حس کننده استفاده می شود. خواص غیرواکنشی کریپتون و زنون برای پیشرانه های فضایی مناسب است زیرا نگرانی از واکنش موتور با فضاپیما را کاهش می دهد.

گازهای تخصصی در جو زمین وجود دارند. در حقیقت شما در همین لحظه در حال تنفس مقداری از آنها هستید. هر دوی این عناصر با استفاده از تقطیر کرایوژنیک با فرایندهای جمع آوری مشابه به نسبت تقریبی 10 به 1 کریپتون به زنون از هوا استخراج می شوند.این عناصر در جو هم با این نسبت یافت می شوند.
کریپتون در هوا به نسبت حدود 1ppm یافت می شود و زنون درهوا کمتر از 100ppb است.

با این غلظت های پایین، به راحتی می توان علت دسته بندی آن در گروه گازهای نادر را درک کرد. کریپتون ارزان تر از زنون است. باورمی کنید که همواره قیمت کریپتون یک دهم بهای زنون بوده است ؟این اطلاعات البته با صرف نظر از ناپایداری عجیب بازارهای کریپتون و زنون والبته قوانین عرضه و تقاضا حاصل شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>