اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گاز

گازهای تخصصی در قیاس با دیگر گازها، اتم های سنگینی دارند. کریپتون دارای جرم 84 amu است وزنون جرمی برابر با 131 amu دارد که سبب شده است که زنون سنگین ترین گاز پایدار باشد( رادون در نیمه عمر کمتر از 4 روز خود دچار زوال رادیواکتیو می شود).این جرم سنگین تر سبب شده است جابه جایی آن سخت شود. ارگون به کرات برای انتقال اتم های هدف برای ایجاد روکش استفاده می شود.

این عنصر ارزان و بهترین انتخاب برای روکش کاری با اتم های سبک است اما بازدهی بیشتروقتی حاصل می شود که این گاز خنثی دارای جرم اتمی مشابه با اتم هدف باشد.گازهای تخصصی برای روکش های سنگین تر مانند تیتانیوم استفاده می شود. این جرم موقع حکاکی و قلم زنی روی مواد نیمه رسانا مهم می شود. بیشتر بودن جرم زنون سبب شده است که استفاده از آن در پیشرانه های برقی فضاپیما به صرفه شود.

زنون در این کاربرد یونیزه شده و از فضا پیما با صدها کیلوکتر در ثانیه سرعت اجکت می شود. براساس قانون سوم نیوتن، هر عملی عکس العملی دارد. و در سرعت های بالا پرتاب شدن مقدار بسیار کمی از جرم می تواند پیشرانه مفیدی ایجاد کند.

در پیشرانه های فضایی نیز می توان ازکریپتون استفاده کرد اما به خاطر جرم پایین تر آن، تقریبا دو برابر زنون اتم نیاز هست. اگر اتم های سبک تر از کریپتون استفاده شود در آن صورت باز هم برای اجکت و ایجاد به اتم های بیشتری نیاز است و جرم های بزرگ منجر به دیفیوژن کند تر هر دو گاز می شود.

این دیفیوژن کند تر سبب عایق سازی بهتر و انتقال حرارت کند تر در موقع استفاده از پنجره های دو یا سه گانه یا حبابی ها می شود. به هر حال قدرت عایق سازی ان از هوا یا ارگون بهتر است.انرژی یونیزه کننده انرژی مورد نیاز برای برداشتن الکترون از اتم خنثی است. گازهای خنثی بسیار با ثبات هستند و به راحتی الکترون را تسلیم نمی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>