اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گاز

واکنش پذیری گازهای خنثی افزایش و انرژی یونیزه کننده به سمت پایین جدول تناوبی کاهش پیدا می کند. انرژی یونیزه کننده کریپتون کمتر از گازهای (He, Ne, Ar) است و انرژی یونیزه زنون هم از کریپتون کمتر است.
انرژی یونیزاسیون روی قدرت واکنش یونها هم اثر دارد. با این انرژی یونیزاسیون بیشتر، یونهای تولیدی از اتم های کریپتون قویتر هستند و الکترون ها را گرفته و مواد انها را زایل می کنند و مثلا آن را به دیواره تراستر وارد می کنند.

انرژی یونیزه کننده روی کارایی پیشرانه الکتریکی اثر می گذارد زیرا قبل از تزریق از تراسترکریپتون یا زنون باید یونیزه شوند. انرژی یونیزه کمتر در تبدیل زنون به پیشرانه قویتر در قیاس با کریپون و دیگر اتم های دارای انرژی یونیزاسیون موثر است زیرا بخش زیادی از این انرژی صرف پرتاب یونها می شود هر چند باید اتم های کمتری یونیزه شوند.

خواص این یونها در پلاسمای مورد استفاده در ساخت نیمه رساناها هم بسیار مهم است. به خاطر انرژی یونیزاسیون پایین این مواد در قیاس با هالوکربن ها، این دو ماده یعنی زنون و کریپتون به همراه هالوکربن ها برای تأثیر گذاری روی نرخ قلم زنی نیتریدهای سیلیکون، اکسیدهای سیلیکون و لایه های پلی سیلیکون استفاده می شوند. این مواد برای تولید چیپ های حافظه در درایوهای سالید استیت بسیار مهم و حیاتی هستند.

همچنین گازهای تخصصی هر دو به عنوان عوامل تخریب سطحی و مدولاتور پلاسما عمل می کنند و روی ترکیب پلاسما از طریق یونیزه نموده ثانویه اثر دارند. در طول زمان یونیزه سازی ثانویه و تخریب سطحی با استفاده از ارگون انجام شده است زیرا هزینه آن پایین و در دسترس هم بوده است اما زنون و کریپتون توان انتخاب یونهای موجود در پلاسما به روش های دیگر را دارند.

با حرکت به سمت پایین جدول تناوبی در ستون گازهای خنثی که با هلیوم آغاز می شود، ملاحظه می گردد که همه آنها شباهت کمتری از نظر تئوری با گاز ایده ال دارند.هلیوم اغلب خواهان گاز ایده ال است و گازهای تخصصی با گاز ایده ال به کلی تفاوت دارند. هر دوی این گازها در فشار بالا به شدت متراکم می شوند و زنون تراکم پذیرتر از کریپتون است.

زنون در دمای اتاق و فشار 1000 پاسکال مایعی ما فوق فرار است اگر دما اندکی افت کند، زنون مایع می شود. این تراکم پذیری سبب می شود که زنون به گازی عالی برای استفاده در فضا پیما استفاده شود ( این ورای اثار جرم اتمی و انرژی یونیزاسیون ان است که در بالا به ان اشاره کردیم).با فشرده سازی این گاز در یک فضای کوچک، سیستم پیشرانه می تواند کوچک تر و سبک تر شود و پیلود بزرگ تر و فضاپیما کوچک تری بسازیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>