اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پالت


طراحی پالت

در طراحی پالت باید تاحدامکان سهولت مونتاژ، بازرسی، عملکرد را در نظرگرفت و در طراحی آن باید به دمای کاری مورد استفاده توجه کرد.مواد اولیه سیلندر های مربوطه انتخاب شود.

بدنه پالت

بدنه باید ایمن باشد و از اجزای خود در هنگام جابه جایی محافظت کند. همچنین سیلندر را از هرگونه آسیب محافظت نماید. مجموعه میبایست قادر به تحمل جابه جایی در سطوح ناهموار، شامل سطوحی با خطر واژگونی و سقوط باشد و همچنین هیچ گونه نشتی گاز در حین این جابه جایی ها صورت نگیرد.بدنه باید قابلیت جابه جایی و حمل ونقل توسط چنگک جابه جایی و جک بالا برنده متحرک و جرثقیل سقفی را داشته باشد برای حمل با جرثقیل بدنه مجموعه میبایست دارای حلقه هایی باشد، حلقه ها میبایست دو برابر وزن ناخالص را تحمل نمایند.

بدنه پالت هایی که برای حمل با لیفتراک طراحی می شوند باید دارای دو شکاف قرنیه نسبت به مرکز ثقل باشند شکاف ها باید طوری طراحی شوند که از قید شاخک به طور تصادفی رها نشود.در طراحی پالت در قسمت خارجی آن هیچ گونه برآمدگی نباید وجود داشته باشد ممکن است ایجاد خطر بنماید.پالت نباید دارای حفره هایی که با آب یا ذرات پر شده باشد زیرا وزن ناخالص آن را بالا می برد و موجب خوردگی در بدنه آن ها می شود.

طراحی مجموعه باید به نحوی باشد که خروج مواد زاید از اطراف آن به سادگی انجام پذیرد. طراحی باید پایداری مجموعه را تحت شرایط عادی عملکرد تضمین نماید. اگر پالت دارای درب باشد الزامی است که درب با ضامن محکم شود.کلیه شیرها در آن باید به نحوی قرار گیرند که دردسترس باشند.

سیلندر درون پالت

سیلندر های داخل پالت باید سازگار با گاز مورد استفاده باشد و هرکدام از سیلندر ها با استاندارد های مربوطه مطابقت داشته باشد.

شیر و اتصالات سیلندر

هریک از شیر و اتصالات سیلندر باید با رزوه های دهانه سیلندر داخل مجموعه کاملا مطابقت داشته باشد و همچنین با گاز و فشار مورد نیاز پالت سازگاری داشته باشد هنگامی که مجموعه شامل گاز سمی است شیر سیلندر نیاز است.هنگامی که شامل گاز مایع، غیر سمی می‌باشد شیر سیلندر نیازی نیست.تمام شیر سیلندر ها میبایست یکسان و با گاز و فشار مورد نیاز پالت سازگاری داشته باشدهنگام استفاده از گاز مایع و یا گاز مایع سمی می بایست سیلندر از پالت جدا شده تا از پر شدن بیش از اندازه جلوگیری شود اتصالات خارجی میبایست به نحوی باشد برای اتصال شیر سیلندر مناسب باشد. برای گاز های غیر سمی، غیر قابل اشتعال کاهش فشار یک الزام قانونی است که از ترکیدن سیلندر جلوگیری شود

چند راهه پالت

چند راهه و مواد داخل آن میبایست با گاز و فشار مجموعه سازگاری داشته باشد. برای گاز های متراکم و مایع فشار ترکیدگی چندراهه باید بزرگ تر یا مساوی فشار مجموعه باشد و فشار آزمون تایید میبایست کم تر از آزمون سیلندر ها باشد.چند راهه فقط می تواند با محل اتصال شیر به پالت متصل باشد.چندراهه میبایست طوری اتصال یابد که از تمام خسارات محفوظ باشد و اگر جنس آن فلز است انعطاف پذیری چندراهه به وسیله تجهیزات مناسب برسی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>