اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هلیوم

هلیوم به نظر سرم گرم کننده و بی خطر می آید اما با این حال بالون های هلیومی کاملا بی خطر نیستند این گاز می تواند منجر به خفگی، سرگیجه و بیهوشی بشود. تنفس گاز هلیوم به مقدار زیاد می تواند منجر به پارگی ریه شود. از هلیوم برای پرکردن بالون ها و بادکنک ها استفاده می‌شود این گاز بعد از هیدروژن سبک ترین گاز به شمار می آید هلیوم سمی نیست و آتش زا نمی باشد هلیوم گاز نجیب است پس امکان سوختن آن وجود ندارد اگر یک کبریت در نزدیکی بالون های پر شده از گاز هلیوم قرار دهید بالون را سوراخ کرده و گاز نشت پیدا می کند. از این رو این گاز برای پر کردن بالون ها مناسب تر از هیدروژن می باشد اما در مقایسه با هیدروژن این گاز گران تر می باشد.

وزن هیدروژن نصف وزن هلیوم است اما میزان ارتفاعی که بالون های پر شد با گاز هیدروژن می گیرند 2 برابر گاز هلیوم نیست زیرا میزان ارتفاع بالون به چگالی هوا بستگی دارد. درست است که میزان معلق ماندن و ارتفاعی که بالون های هیدروژنی می گیرند بیش تر است اما این اختلاف ناچیز است و خطرات متحمل در اثر استفاده از هیدروژن در بالون ها به مراتب بیش تر است.

معمول است که در مهمانی ها برای ایجاد سرگرمی گاز هلیوم درون بالون و یا بادکنک را تنفس می کنند که منجر به نازک شدن صدایشان می‌شود و سرگرم کننده است. شما با استفاده از تارهای صوتی خود قادر به صحبت کردن هستید عبور هوا از میان تارهای صوتی و لرزش تارهای صوتی تولید صدا می کنند و لب، دهان و زبان شما صدای تولید شده را تبدیل به صحبت می کنند با تنفس هلیوم فضای گلوی شما از این گاز پرشده.

هلیوم از هوا سبک تر و سرعت عبور صوت از آن بیشتر است بنابراین صدا در حضور گاز هلیوم سریع تر از هوا عبور می کند وصدا نازک می‌شود. معمولا نمی دانند که گاز هلیوم به چه میزان می توانند خطرناک باشد. تنفس گاز هلیوم خطرناک است.نکات ایمنی مربوط به استفاده از گاز هلیوم در بالون و بادکنک:

  • بادکنک و بالون های هلیومی دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  • دهانه ی بادکنک هلیومی را در دهان و داخل بینی به هیچ دلیلی قرار ندهید.
  • هلیوم را تنفس نکنید.
  • بادکنک هلیومی را در محل های مرطوب انبار نکنید.
  • هیچ وقت سیلندر آن را در معرض مستقیم گرما و آتش قرار ندهید.
  • در اثر ترکیدن بادکنک هلیومی و یا بالن های هلیومی حتما باقی مانده های آن به دقت از زمین جمع آوری شود کودکان آن را در دهان خود قرار داده و منجر به خفگی می‌شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>