اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هلیوم

در سال های اخیر به خاطر کمبود هلیم و افزایش ارزش تجاری ان، تلاش های بی سابقه ای برای استخراج منابع هلیم جدید صورت گرفته است.در حال حاضر 20-10 شرکت به صورت فعال در زمینه استخراج هلیم فعالیت می نمایند که شامل هلیم های موجود در بازار هم می شود. شماری از این شرکتها درخواست ها و اعلامیه هایی در رسانه ها برای جمع اوری پول برای پروژه های خود منتشر نموده اند.

ارزیابی این فرصت ها برای سرمایه گذاران و یا شرکای تجاری بدون درک و شناخت منابع و ذخایر هلیم دشوار است. در بحث شانس فروش و خطرات و ریسک های بازیابی، تفاوت زیادی بین منابع و ذخایر وجود دارد. در این مقاله در مورد معانی و تفاوت های بین لغات ذخایر، منابع احتمالی و منابع اینده بحث می شود.

شناخت و درک لغات و مفاهیم

با ان که تمرکز این مقاله روی ذخایر و منابع هلیم است، این لغات و قوانین پایه در اصل برای استخراج نفت و گاز استفاده می شوند. اصطلاحات مورد استفاده برای براورد کننده های منابع و ذخایر برای دسته بندی و گروه بندی ذخایر و منابع بسیار خاص هستند. چارچوب رایج مورد استفاده برای براورد ذخایر و منابع نفت و گاز سیستم مدیریت منابع نفت یا PRSM است.

این دستورالعمل ها در سال 2007 ارائه و بعدا اپدیت شدند تا بتوان براورد بهتری از منابع و ذخایر را در صورت های مالی شرکتها به دست اورد. PRMS سیستمی رایج است که در شرکتهای نفت و گاز، نهادهای مالی و در ادارات دولتی برای گزارش ذخایر و منابع نفت و گاز استفاده می شود.

با وجودی که این دستورالعمل هل به صورت خاص مربوط به منابع و ذخایر نفت و گاز هستند اما دستورالعمل های مشابه را می توان برای براورد ذخایر و منابع گازهای غیر هیدروکربنی مانند هلیوم هم استفاده نمود. علاقه مندان به این بحث می توانند نسخه ای از PRMS را از انجمن مهندسان نفت دانلود نمایند.

بنا به تعریف PRMS سیستم ذخایر و منابع مبتنی بر پروزه است. یک پروزه می تواند حفر یک چاه، دورنمای استخراج هلیم و یا نصب یک کمپرسور باشد. بعد از تعریف پروژه ذخایر و منابع ان پروژه را می توان براساس دستورالعمل های PRMS براورد نمود. ذخایر و منابع در نقطه فروش و براساس شرایط استاندارد تاریخ معین شده تعریف می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>