اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اصول عملکرد موتور DC (آرمیچر):
آرمیچر از یک هسته ورقه ورقه تشکیل شده که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به این دلیل از ساختار ورقه ورقه استفاده می شود که در یک هسته آهنی کامل، میدان های مغناطیسی جریان های گردابی تولید می کنند.

موتور_DC

این جریان ها سبب القای ولتاژ با پلاریته عکس در هسته می شوند. در نتیجه، هسته گرم شده و منجر به تلفات انرژی می شود. با استفاده از ساختار ورقه ورقه، جریان های گردابی در هسته به حداقل می رسند.

شکل 8: ساختار ورقه ورقه آرمیچر یک موتور

ورقه ها در قطر بیرونی خود شکاف هایی برای جا دادن سیم پیچی آرمیچر دارند. حلقه های سیم پیچی هسته به کموتاتور متصل شده اند. هر بخش کموتاتور از بخش های مجاور خود ایزوله شده است. کموتاتور یک آرمیچر عادی، بیش از 30 بخش دارد. یک شفت یا محور فولادی در مرکز سوراخ ورقه های هسته تعبیه شده و کموتاتور نسبت به شفت ایزوله است.

شکل 9: سیم‌پیچی روی هم

در آرمیچر از دو طرح اصلی سیم پیچی استفاده می شود: سیم پیچی روی هم و سیم پیچی موجی. در سیم پیچی روی هم، دو انتهای سیم پیچ به بخش های مجاور کموتاتور متصل می شوند. در این طرح، سیم هایی که از زیر یک میدان قطب عبور می کنند دارای جریانی با جهت یکسان هستند.

شکل 10: سیم‌پیچی موجی

در طرح سیم پیچی موجی، هر سر کلاف به بخش هایی از کموتاتور متصل می شوند که 90 یا 180 درجه با یکدیگر اختلاف درجه داشته باشند. در این طراحی، برخی کلاف ها در موقعیت های خاصی از چرخش آرمیچر، جریانی ندارند (جریانی از آن ها نمی گذرد).

دلیل این امر آن است که انتهای بخش های حلقه کلاف با جاروبک هایی در تماس هستند که پلاریته یکسانی دارند. طرح سیم پیچی موجی رایج ترین طرح مورد استفاده است، زیرا مقاومت کمتری دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>