اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

محاسبه اندوکتانس با استفاده از LCR متر:

LCR2

LCR متر یکی از ابزارهای مهم اندازه گیری در علم الکترونیک است که می تواند با سرعت و دقتی بالا به محاسبه ظرفیت خازن، اندازه مقاومت و اندوکتانس سلف بپزدازد. از این حیث گاهی اوقات به این دستگاه سلف سنج یا خازن سنج و یا اهم سنج نیز می گویند.

این ابزار انواع مختلفی داشته و بر دو نوع عمده رو میزی و دستی است. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از مولتی مترها نیز توانایی محاسبه اندوکتانس را داشته باشند. در شکل زیر نمایی از یک LCR متر رومیزی نمایش داده شده است.

LCR

محاسبه اندوکتانس توسط دستگاه LCR متر کار بسیار راحتی است. جهت این کار تنها کافی است تنظیمات دستگاه را در حالت محاسبه اندوکتانس قرار دهید.

در اغلب دستگاه ها از نمادLبرای این منظور استفاده می کنند. بدیهی است که نمادCبه معنی محاسبه ظرفیت خازن و نمادR به معنی محاسبه مقدار مقاومت در دستگاه های اندازه گیری الکترونیکی است.

LCR مترهای دستی، ظاهری شبیه به مولتی مترها داشته و همانند آن ها دارای دو پروب (قرمز - ترمینال مثبت و مشکی - ترمینال منفی) هستند.

LCR Meter

شکل (9): نمایی از یک LCR متر دستی
پس از اتصال پروب های LCR متر و انجام تنظیمات متناسب با دفترچه راهنما، به صورت خودکار مقدار اندوکتانس روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می شود.

بهتر است که فرکانس و ولتاژ را روی مقادیر کم به طور مثال100kHzو یک ولت تنظیم کنید. اکثر LCR مترها به منظور تست و آزمایش قطعات پسیو خازن، مقاومت و سلف در جریان های کم استفاده می شوند. توجه داشته باشید که اغلب LCR مترها مقدار اندوکتانس را بر حسب میکروهانری نمایش می دهند.

برخی از LCR مترها علاوه بر پروب ها، همانند بردبورد دارای شکاف هایی هستند که می توانید پایه های قطعات پسیو را درون آن ها جایگذاری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>