اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صفحات خورشیدی مونوکریستالی:
مونو به معنای «تک» است. همان طور که از این نام پیداست، سلول های صفحه خورشیدی مونوکریستالی (Monocrystalline Solar Panels) از یک کریستال سیلیکونی خالص ساخته می شوند.

پنل_خورشید2

همچنین، این نوع صفحات، صفحه سیلیکونی تک کریستالی نامیده می شوند، زیرا فقط از یک کریستال برای ساخت آرایه استفاده می شود که خلوص صفحه خورشیدی (PV) و ظاهر یکنواخت در ماژول PV را فراهم می سازد.

صفحات خورشیدی مونوکریستالی

صفحات خورشیدی مونوکریستالی (سلول های PV) به شکل گرد هستند و میله های کریستال سیلیکونی در سراسر ماژول PV، استوانه ای به نظر می رسند.

بنابراین، تفاوت صفحه فتوولتائیکِ پلی کریستالی و مونوکریستالی این است که سلول های خورشیدی مونوکریستالی به صورت استوانه ای با لبه های گرد به نظر می آیند.

مزایا:

بازده صفحات خورشیدی مونوکریستالی 15 تا 20 درصد است، در حالی که آخرین صفحات خورشیدی مونوکریستالی در آزمایشگاه ها 25 درصد بازدهی داشتند و بازده تأییدشده 21 درصد است. در ایالات متحده، بازده سری E20 تقریباً تا 20 درصد و سری X PV برق خورشیدی 21٫5 درصد است.

PV مونوکریستالی به کمترین مقدار فضا نیاز دارد و مساحت کوچکی را روی بام اشغال می کند.

طول عمر میانگین صفحات خورشیدی مونوکریستالی حدود 25 سال است، در حالی که سازنده های سایر صفحات فتوولتائیک 25 تا 30 سال عمر را برای آن ها پیش بینی می کنند.

کارایی این صفحات در شرایط نوری یکسان، بهتر از صفحات پلی کریستالی است. علاوه بر این، صفحات خورشیدی مونوکریستالی تا چهار برابر مقدار انرژی الکتریکی بیشتری را در مقایسه با صفحات خورشیدی فیلم نازک تولید می کنند.

به طور خلاصه، صفحات خورشیدی مونوکریستالی، پربازده ترین ماژول PV موجود، محبوب ترین فناوری در بازار و عموماً در دسترس هستند. همچنین، کمترین مساحت را روی بام اشغال می کنند و جابه جایی و استفاده از آن ها آسان است

معایب:
صفحات خورشیدی مونوکریستالی گران هستند. هزینه اولیه صفحات PV مونوکریستالی در مقایسه با ماژول های PV خورشیدی فیلم نازک یا صفحات خورشیدی پلی کریستالی بسیار بالاست.

این نوع صفحات از یک کریستال سیلیکونی ساخته می شوند، بنابراین، اگر اندکی از مساحت صفحه خورشیدی با برف، خاک یا سایه پوشیده شود، ممکن است کل مدار PV را قطع کند.

در این فناوری، مقدار زیادی از سیلیکون خالص هدر می رود.

برای ساختن آرایه ها و ویفرهای سیلیکونی به شکل استوانه ای بزرگ (فرایندی به نام فرایند چوکرالسکی که برای تولید سیلیکون مونوکریستالی استفاده می شود)، چهار رأس سلول های PV ساخته شده از این استوانه ها بریده می شوند که منجر به اتلاف مقدار زیادی سیلیکون خالص خواهد شد.

با افزایش دما، بازده این صفحات بیشتر می شود. به عبارت دیگر، در هوای گرم و هنگام تابش کامل آفتاب بهتر کار می کنند، اما اغلب، این نکته مورد توجه قرار نمی گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>