اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صفحات خورشیدی پلی کریستالی:
«پلی» به معنی «چند» است. همان گونه که از نام آن پیداست، برای ساختن این سلول خورشیدی، چند کریستال سیلیکونی خالص مختلف با هم ترکیب می شوند.

پنل_خورشید3

این سلول ها راست گوشه هستند و در مقایسه با صفحات خورشیدی مونوکریستالی، سیلیکون کمتری نیاز دارند که باعث می شود هزینه کمتری نیز داشته باشند.

علاوه بر این، سلول های پلی کریستالی (Polycrystalline Cells) نسبت به سلول های PV مونوکریستالی بازدهی کمتری دارند (تقریباً 13٫5 تا 17 درصد).

این سلول ها پلی سیلیکون یا سیلیکون مولتی کریستالی نیز نامیده می شوند و نخستین بار در سال 1981 به بازار عرضه شدند.

صفحات خورشیدی پلی‌کریستالی

برای ساختن سلول های PV پلی کریستالی، سیلیکون خام خالص را ذوب می کنند و داخل یک قالب مربعی می ریزند تا خنک شود، سپس آن را به صورت آرایه ها و ویفرهای کاملاً مربعی برش می دهند.

در صفحه خورشیدی پلی کریستالی یک آرایش بلوری غیریکنواخت وجود دارد که به دلیل انعکاس مقداری نور به عقب، کمی آبی تر به نظر می رسد.

امروزه قیمت صفحات خورشیدی پلی کریستالی پایین آمده است و در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و دیگر بازارهای محلی محبوبیت دوباره پیدا کرده اند.

مزایا:

صفحات خورشیدی پلی کریستالی، قدرت تحمل کمتری نسبت به گرما دارند (یعنی عملکرد آنها در دمای بالا در مقایسه با ماژول های PV خورشیدی مونوکریستالی کمتر است، زیرا ممکن است گرما صفحات خورشیدی را مختل کند و طول عمر آن ها را کاهش دهد).

با وجود این، اکثر صاحب خانه ها و خریداران صفحه خورشیدی به این موضوع توجه نمی کنند و هنگامی که نقشه نصب صفحه خورشیدی را طراحی می کنند، آن را در نظر نمی گیرند.

فرایند تولید سیلیکون پلی کریستالی، ساده تر و کم هزینه تر است.

به طور خلاصه، ساخت این نوع صفحه مقرون به صرفه است، بازدهی خوبی دارد و مساحت کمی را روی بام اشغال می کند. همچنین، معمولاً در دسترس بوده و جابه جایی و استفاده از آن آسان است.

معایب:
بازدهی صفحات خورشیدی پلی کریستالی تقریباً 13٫5 تا 17 درصد است. از نظر فنی، این بدین معنی است که اگر 100 وات انرژی پتانسیل خورشیدی به این صفحه خورشیدی برخورد کند، خروجی آن حدود 13٫5 تا 17 وات انرژی الکتریکی تولید شده خورشیدی خواهد بود.

از این رو، این نوع صفحه نسبت به صفحه خورشیدی مونوکریستالی اندکی کم بازده تر است.

ماژول های PV پلی کریستالی در مقایسه با صفحه خورشیدی مونوکریستالی هم اندازه خود (دارای سطح یکسان) برق کمتری تولید می کنند (البته همیشه این گونه نیست).

این صفحه در مقایسه با صفحه خورشیدی مونوکریستالی و فیلم نازک از نظر زیبایی برای استفاده مناسب نیست، زیرا به دلیل داشتن چند رنگ آبی متفاوت، ظاهر یکنواختی ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>