اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوخت کشتی

همزمان با کمرنگ‌تر شدن استفاده از سوخت پاک متانول در صنعت کشتیرانی به دنبال ورود اسکرابرها، نفت کوره کم سولفور و LNG، هنوز ابهاماتی در خصوص بهینه‌سازی این سوخت به عنوان سوخت دریایی جایگزین وجود دارد.

به‌نقل از موسسه متانول موسوم به MI، متانول که یک مایع شیمیایی با پایه الکل است، سولفور‌اکسید بسیار ناچیزی نزدیک به صفر انتشار می‌دهد. افزون بر آن میزان نیتروژی اکسید آزاد شده و ذرات ریز در این سوخت پاک حداقل است و با سهمی نزدیک به سوخت LNG می‌تواند به عنوان سوخت دریایی مورد استفاده قرار گیرد.

این سوخت تمایز عمده‌ای با سوخت LNG دارد که به موجب آن پرداخت هزینه‌های نصب دستگاه‌های گران قیمت و پیچیده بر روی شناور‌ها و نیاز به تامین زیرساخت در آن به چشم نمی‌خورد.

در همین راستا مدیرعامل موسسه متانول اشاره کرد که برخلاف LNG، متانول در دمای اتاق مایع است و می‌تواند در تانک‌های ذخیره سوخت باقی بماند و به دلیل ماهیت آمیختگی در آب و حتی در تانک‌های آب توازن، هزینه‌های سرمایه‌گذاری ساخت و تبدیل شناور‌ها برای راه‌اندازی سیستم جدید سوخت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

شناور کروز Stena Germanica نمونه‌ای از یک کشتی است که از تانک‌های آب توازن خود برای حمل متانول استفاده می‌کند. این شناور از سال 2015 میلادی و زمانی که چهار موتور اصلی را به حالت هیبریدی برای سوخت متانول و دیزل تبدیل کرد، از متانول بهره برد.

تا به امروز، هشت فروند شناور با سوخت متانول در تجارت دریایی اقیانوس‌ها را می‌پیمایند. شرکت کشتیرانی واترفرانت که شرکت تابعه بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان یعنی Methanex است، اپراتوری هفت فروند تانکر با موتور‌های دو زمانه را بر عهده دارد و قرار است در نیمه نخست سال 2019 میلادی چهار فروند دیگر به ناوگان خود اضافه کند.

موسسه MI معتقد است متانول توان بالقوه برای تبدیل شدن به سوخت دریایی را با هدف برآوردن تعهد سازمان بین‌المللی دریانوردی برای به حداقل رساندن انتشار آلاینده کربن دی‌اکسید از شناور‌ها در سال 2050 میلادی خواهد داشت. البته مشخص نیست که ضمن استفاده از سوخت‌های قراردادی یا LNG بتوان به استفاده از آن دست یافت یا خیر.

استفاده از تکنولوژی کاهش کربن دی‌اکسید موجب شده تا متانول با حداقل کربن در برخی نیروگاه‌ها و تأسیسات بزرگ تولید شود. در حال حاضر سازمان‌هایی وجود دارند که کربن صفر یا تجدید‌پذیر با حداقل انتشار آلاینده را تولید می‌کنند و تولید متانول با استفاده از تخمیر، گازسازی یا تکنولوژی‌هایی با پایه تجزیه اجسام با استفاده از برق را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد بختیاری :
سوخت اتانول یک سوخت به نسبت ارزان هستش ولی سوخت مورد اطمینان در صنعت دریانوردی و کشتی رانی سوخت های جایگزین مانند سوخت هیدروژنی و پیل سوختی هستش که خیلی قابل اطمینان هست
مینا:
عالی ازتون. متشکرم😍😍😍
مهراوه شریفی نیا:
عالی ممنون 😍🥰
علی پیرکرمی:
عالی👌🌹
محمدحسین بهاریان :
سلام لطف بفرمایید توضیحات بیشتری بدهید ممنون از توضیحات
ملیکا دهقانی:
مرسی😘😘
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>