اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکاژل

سیلیکاژل مورد استفاده در پتروشیمی می بایست کاملاً کلسینه شده باشد. در پتروشیمی از این ماده به عنوان کاتالیزور برای رطوبت زدایی گازهایی که از داخل راکتور می گذرد استفاده می گردد. از سیلیکاژل کلسینه نشده نیز در پالایشگاه ها و چاه های نفت و گاز بسیار استفاده می شود. در این صنعت از سیلیکاژل به عنوان کاتالیزور و رطوبت گیر استفاده می شود.

صنایع نظامی از دیگر مصرف کنندگان این کالا می باشند. در صنایع دارویی از سیلیکاژل در طیف وسیعی از مواد اولیه تا بسته بندی محصولات استفاده می شود. در صنعت برق و مخابرات نیز به منظور حفاظت از سیستم های از این محصول استفاده می نمایند.

صنایع دارویی، غذایی و کشاورزی

هر انسانی به غذا و دارو نیاز دارد اما مهم است که بتوان آن ها را به صورت تمیز و خشک نگهداری نمود. گاه اکسیژن و رطوبت عامل مزاحم و فاسد کننده برای مواد غذایی و دارو محسوب می شوند. با به کار بردن کپسول و یا بسته های سیلیکاژل می توان از اثرات مخرب آن ها و گازهای مزاحم جلوگیری کرد.

صنایع بسته بندی، حمل ونقل و انبارداری

سیلیکاژل در بسته بندی کالا در زمان حمل و نقل علی الخصوص دریایی و انبارداری نقش به سزایی دارد. بسته های خشک کن که به صورت ویژه برای کاهش قطرات آب در حمل و نقل و کانتینرها ساخته شده اند با کاهش قطرات آب در بسته بندی ها، محموله ها را از آسیب دیدگی توسط رطوبت در حین نقل و انتقال محافظت می کند. در این حالت حمل کالا بدون مزاحمت قطرات آب مقدور می باشد و از شکل گیری قارچ و کپک و زنگ های فاسد کننده جلوگیری می کند. فواید استفاده از بسته های سیلیکاژل به شرح زیر است:

  • جذب رطوبت تا 40 درصد وزن دسیکانت ها
  • محافظت کالا تا 50 روز یا بیشتر در مقابل رطوبت
  • جلوگیری از آسیب کیفیت در بسته بندی کالا

صنایع خودروسازی و نظامی

استفاده از قرص های دسیکانت یک روش موثر جهت محافظت از محصولات خودرو در برابر رطوبت است در زمانی که فضای بسیار کمی در دسترس باشد. این قرص ها کاربرد وسیعی در صنایع نظامی و قطعات دارد. قرص های دسیکانت در اشکال و سایزهای متفاوت توانایی جذب بالایی نسبت به رطوبت دارند. این قرص ها به صورت فشرده با وزن بسیار کم به عنوان روشی با دوام در بسته هایی که فضای بسیار کمی دارند به کار می رود. قرص های دسیکانت یک راه حل ایده آل برای هر نوع کاربردی که فضای بسته بندی در آن محدود است و حفاظت در مقابل رطوبت بیشترین اهمیت را دارد به شمار می رود.

صنایع ساختمانی

انواع خاصی از شیشه ها وجود دارند که تمایل به از دست دادن شفافیت داشته و ابری یا رگه رگه می شوند (بیماری شیشه). در این حالت لایه های نازک سدیم کربنات و پتاسیم کربنات به روی آن ایجاد می شود که بسیار رطوبت گیر بوده و نهایتاَ سبب کدر شدن و متلاشی شدن شیشه می شوند. با استفاده از سیلیکاژل به عنوان ماده رطوبت گیر می توان آن ها را همواره خشک نگه داشت. علاوه بر این در صنایع ساختمانی از شیشه های دوجداره برای عایق بندی ساختمان استفاده می شود که سیلیکاژل در فضای بین این شیشه ها به عنوان رطوبت گیر برای جلوگیری از تشکیل شبنم استفاده می شود.

آثار باستانی و صنایع دستی

دو عامل رطوبت و دمای محیط اثرات تعیین کننده ای بر پایداری و استحکام اشیای تاریخی یا آثار هنری دارند، که با کنترل شرایط محیطی می توان از تخریب اشیا جلوگیری نمود. بزرگ ترین خطرِ افزایش میزان رطوبت نسبی؛ فراهم شدن شرایط محیطی لازم برای رشد و نمو کپک ها بر روی کلیه آثاری است که مواد غذایی ضروری این گروه از محصولات زنده را در خود دارند. با نگاه داشتن مقدار رطوبت نسبی هوا در سطح پایین توسط سیلیکاژل می توان از رشد این محصولات ذره بینی جلوگیری کرد.

تجهیزات و قطعات الکترونیکی صنایع مخابراتی

کپسول سیلیکاژل Dricap یک روش مطمئن است که توانایی جذب استثنایی رطوبت در فضای بسیار کوچک را دارد با تعدادی از این دسیکانت ها می توان محصولات متفاوتی با بسته بندی های مختلف را از تأثیر رطوبت و قارچ و کپک حفظ کرد. Dricap با طراحی فشرده خود، دارای قابلیت بسیار بالا و استثنایی است به طوری که هر بسته آن تعداد زیادی دسیکانت را در کمترین فضا جا داده که توانای فوق العاده ای در جذب رطوبت دارد. Dricap می تواند با سیلیکاژل آبی (که بیشتر معمول است) و یا سیلیکاژل سفید پُر شود و در قطعات کوچک با فضای بسیار کم مثل قطعات الکترونیکی تابلوهای برق به کار می رود. علاوه برDricap می توان از بسته های سیلیکاژل آبی یا بی رنگ نیز استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>