اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکاژل

عمده ترین روش تولید سیلیکاژل (اعم از سیلیکاژل پرک، پودر هیدراته و یا گرانول)، اضافه کردن اسید به سیلیکات سدیم یا سیلیکات پتاسیم و تشکیل ژل، عمل شستشو و بعد از آن خشک کردن است، کلسیناسیون مرحله نهایی تولید خواهد بود.

روش های متداول تولید سیلیکاژل کروی روش drop oil است که شیوه ای برای کروی کردن سیلیکاژل می باشد. در ابتدا اسید سالیسیلیک آزاد می شود اما این اسید آزاد به سرعت شروع به متراکم شدن می نماید و با حذف آب برای تشکیل دی مرها، تری مرها و در نهایت اسید سالیسیلیک پلیمری شرایط آماده می شود.با رشد پلیمر در ابتدا مجموعه های پلیمری تشکیل می گردد و متعاقباً کره های پلیمر که به قطر چند انگسترم می باشد حاصل می شود.

اندازه این کره های پلیمری معمولاً به ذرات سیلیکای اولیه بستگی دارد. این ذرات اولیه به رشد خود ادامه می دهند تا در یک اندازه خاص بلورهای سیلانول سطحی آن ها (بلورهای هیدروکسید متصل به اتم های سیلیکون سطحی) روی ذرات پلیمر اولیه مجاور با حذف آب متراکم شوند. این تراکم موجب می شود که ذرات اولیه به هم چسبیده و در این مرحله محلول شروع به ژل شدن می کند. در طی این فرآیند ذرات اولیه ژل سیلیکایی که تشکیل می شود در طیفی از قطرهای مختلف از چند انگستروم تا چندین هزار انگستروم (بسته به شرایط تشکیل) به وجود می آیند.

بلورهای سیلیکاژل معمولاً در راکتورهای رو بسته با سوخت گازی و یا مایع تهیه می شوند. سیلیکات از واکنش سدیم اکسید، سیلیسیم دی اکسید و یک اسید در دمای مناسب و ویسکوزیته مذاب قابل کنترل به دست می آید. شدت واکنش کوارتز و فضاهای ایجاد شده در سیلیکاژل برای جذب بهتر رطوبت می باشد.

از نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل های توموگراویمتریک می توان به سینتیک میان سیلیکات سدیم و اسید پی برد. مواد تولید شده نسبت به رطوبت حساس بوده لذا در طراحی راکتور مراقبت های لازم را می بایستی پیش بینی نمود. چنانچه انرژی الکتریکی در دسترس و هزینه تامین آن کم باشد، در آن صورت از راکتور الکتریکی به طور رضایت بخش می توان استفاده کرد.

سیلیکات و اسیدهای مورد استفاده در محلول باید از خلوص بالا برخوردار باشد به عنوان نمونه درجه سیلیکات سدیم مورد استفاده نبایستی از 43 درصد پایین تر باشد و مواد زاید مخلوط با آن نباید از حد مجاز بیشتر باشد.هنگامی که بلورها در راکتور تولید می شوند می توان آن را به شکل ژل کلوخه، به انحلال دهنده های دوار هدایت نموده، یا به شکل ژل کلوخه به انحلال دهنده های فشاری حل کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>