اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکاژل

از ترکیب مستقیم و در فشار و درجه حرارت لازم در اتوکلاو و در راکتور تولید می شود. محلول های به دست آمده تا نسبت مولاریته 2/65 در اتوکلاوی با دمای 80 درجه سانتی گراد و سپس در راکتور قابل تهیه می باشد. نسبت های بالاتر با استفاده از سیلیکای آمورف (پرک) امکان پذیر است. در این روش اسید پس از واکنش با سیلیکات سدیم در محلول تزریق می گردد و پس از مراحل شستشو به اتوکلاو منتقل می گردد. روش معمول در تهیه سیلیکاژل، واکنش سدیم سیلیکات با یک اسید معدنی است که در مرحله اول سیلیکا سل تهیه و سپس به هیدروژل و در نهایت به سیلیکاژل تبدیل می شود.

سیلیکاژل تولید شده با داشتن عامل های شیمیایی سیلانول توانایی جذب ترکیب های قطبی به ویژه آب را دارا است. این پدیده متاثر از عامل هایی مانند دما، pH، غلظت مواد اولیه در تهیه هیدروسل و شرایط محیطی تشکیل هیدروژل و مراحل شستشو و پخت آن است. لذا بسته به نوع کاربرد مورد نظر می توان شرایط ساخت و شرایط محیطی را تنظیم نمود.به طور کلی برای شکل دهی، روش های متفاوتیی بر اساس ماهیت مواد اولیه وجود دارد که می توان به روش های قرص سازی، اکسترود کردن، گرانول سازی دراژه ای، انعقاد قطره ای، خشک کن پاشنده و … اشاره کرد.

روش های قالب گیری و انعقاد قطره ای به عنوان مهم ترین و متداول ترین روش ها در تهیه هیدروژل کروی مطرح هستند. در روش قالب گیری، ابتدا سیلیکا سل با مقدار اسیدی بودن مناسب به داخل قالب های نیم کره ای شکل هدایت می شود و سپس با اعمال دمای مناسب در درون قالب ها، هیدروسل به هیدروژل تبدیل شده و با جدا شدن دو نیمه قالب هیدروژل کروی شکل به دست می آید.

در روش انعقاد قطره ای، با استفاده از خاصیت عدم امتزاج پذیری هیدروسل (سیلیکا سل مایع) با سیال هایی مانند روغن ها یا حلال های آلی، ابتدا سیلیکا سل تهیه و به وسیله تکنیک هایی (نازل، صفحه شیاردار و …) به شکل قطره هایی با ابعاد مورد نظر وارد مایع غیر قابل امتزاج با آن می شوند و با تنظیم دمای روغن، هیدروسل با مقدار اسیدی بودن مشخص به هیدروژل تبدیل شده و پدیده شکل گرفتن اتفاق می افتد.

کشش سطحی و نیروهای جانبی اعمال شده روی قطره ها در حین عبور در داخل سیال آلی منجر به تشکیل پایدارترین شکل هندسی (کروی) می شود. در این فرآیند دمای سیال آلی، ناروانی آن، مدت زمان تماس قطره هیدروسل با آن، سرعت تبدیل هیدروسل به هیدروژل، ترکیب، غلظت و هیدروسل از عامل هایی هستند که در تعیین مشخصات نهایی سیلیکاژل گرانول حاصل موثر می باشند.

این روش در اصطلاح به روش قطره - روغن معروف است و دستگاه ها یی که با این روش کار می کنند به دو دسته تقسیم می شوند: در یک دسته، از سیال آلی با چگالی بالاتر از چگالی هیدروسل استفاده می شود که در آن ها قطره سل از پایین ستون حاوی سیال وارد می شود و به آرامی به بالا حرکت می کند در و طول حرکت به شکل کروی در آمده و به هیدروژل تبدیل می شود.

در دسته دیگر، از سیال با چگالی پایین تر از چگالی هیدروسل استفاده می شود و در آن قطره های سل از بالا وارد ستون حاوی سیال می شود و به آرامی سقوط می کند و به شکل هیدروژل کروی در آمده و از انتهای ستون خارج می شوند.هیدروژل های کروی به دست آمده با دو هدف اصلی زیر مورد شستشو قرار می گیرند:

  • جد اساز ی نمک های جانبی تشکیل شده (سدیم سولفات) از ساختار هیدروژل
  • بهبود خواص فیزیکی مکانیکی حاصل مانند استحکام و اندازه خلل فرج ها که با رعایت pH محلول های شستشو امکان پذیر است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>