اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکاژل

نکته مهم دیگر به مرحله گرما دهی و پخت نهایی اختصاص دارد که سرعت گرما دهی و سیکل گرمای اعمال شده روی خواص شیمیایی و فیزیکی فرآورده نهایی سیلیکاژل تأثیر به سزایی دارد. همچنین ویژگی های شیمیایی و فیزیکی فرآورده سیلیکاژل متاثر از عامل های بسیاری است که در طی فرآیند تولید لازم است رعایت شود. از جمله این عوامل زمان انعقاد ژل و pH مخلوط واکنش در زمان تشکیل ژل می باشد.

شکل اثر زیر pH مخلوط واکنش در هنگام انعقاد ژل بر زمان ژل شدن هیدروسل، سطح ویژه و حجم حفره های فرآورده سیلیکاژل در را کنار هم نشان می دهد. درpH های پایین، زمان لازم برای انعقاد ژل بالا است به طوری که در 2/5 =pH حداکثر زمان انعقاد ژل مشاهده می شود در مقابل در محدوده pH 4 تا 8، سیلیکا سل از پایداری مناسبی برخودار نمی باشد و در pH بالاتر از 8 نیز با تغییر روش ساخت (افزایش اسید به سدیم سیلیکات به جای افزایش سدیم سیلیکات به اسید) دوباره زمان انعقاد ژل افزایش می یابد.

همچنین سطح ویژه سیلیکاژل حاصل در pH 1 تا 4 به نسبت بالا و در حدود 800 متر مربع بر گرم است. در صورتی که در pH بین 4 تا 8 سطح ویژه سیلیکاژل حاصل به 200 متر مربع بر گرم کاهش می یابد.تغییرهای به نسبت تند سطح ویژه با pH همراه با تغییر های جدی در نتیجه ها است و این نشان می دهد که چگونه تغییرهای هر چند کوچک در شرایط پلیمریزه شدن سیلیکا سل (سیلیسیک اسید) می تواند روی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی فرآورده نهایی سیلیکاژل تولید شده موثر باشد. ح

جم حفره ها در سیلیکاژل حاصل نیز رابطه پیچیده ای را با pH مخلوط واکنش نسبت به آنچه که در رابطه با زمان انعقاد ژل و سطح ویژه دیده شده، از خود نشان می دهد. همچنین ویژگی های کلی سیلیکاژل تحت تأثیر پلیمریزه شده واحدهای سیلیکا می باشد. واکنش هایی که در روش معمول تولید سیلیکاژل صورت می پذیرند در معادله های زیر نشان داده شده است:

اتصالات سه بعدی این ذره های ریز با پلیمریزه شدن تراکمی در که طی مراحل شستشو و خشک شدن نیز ادامه می یابند منجر به تشکیل ساختار متخلخل با اندازه حفره ها و سطح ویژه پیش بینی شده می شود. برای تهیه سیلیکاژل، روش های متفاوتی بیان شده است در که اصل در ساخت آن، یک محلول سیلیکاتی با استفاده از یک اسید یا نمک یک اسید و یا گاز هایی که در آب تولید اسید می کنند به هیدروسل تبدیل می شود.

استفاده از ترکیب های خالص سیلیکون مانند اتیل سیلیکات، سیلیکون تتراکلراید و دیگر ترکیب های سیلیسیک استری در ساخت سیلیکاژل، علیرغم این که خلوص و چگالی بالا را در فرآورده باعث می شوند، اما روش های بسیار گران قیمت هستند. در ادامه به روش های معمول در ساخت سیلیکاژل اشاره می شود:

  • روش استفاده از سدیم سیلیکات و نمک آمونیوم
  • 2 روش استفاده از آلومینیوم سولفات و آمونیوم هیدروکسید در مجاورت سدیم سیلیکات و اسید معدنی
  • روش استفاده از سدیم سیلیکات و اسیدهای معدنی
  • 4 روش کربناسیون سدیم سیلیکات
  •  روش استفاده از تبادل گرهای یونی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>