اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اسید فسفریک


اسید سیاه

مقداری از مواد آلی موجود در بعضی سنگ های فسفات در حین اسیدی کردن، حل شده و حتی پس از فیلتراسیون گچ به صورت سوسپانسیون باقی می ماند. اسید حاصل که حاوی این ذرات کلوییدی پخش شده است، تیره یا سیاه می باشد. پس از تغلیظ به گرید تجاری اسید اورتو فسفریک (MGA) یا سوپر فسفریک (SPA) تبدیل می شود. این اسید معمولاً در تولید کودهای فسفاته استفاده می شود.

اسید سبز

اسید تَر تولید شده از سنگ فسفات کلسیم دار، معمولاً شامل کمتر از0/3 درصد جامدات معلق است و بنابراین به صورت شفاف (عبور دهنده نور) و به رنگ سبز دیده می شود. اگر اسید سبز تا 54 درصد P2O5 تغلیظ شود، عمدتاً در تولید فسفات های آمونیوم جامد استفاده می شود و در صورتی که 72- 68 درصد P2O5 داشته باشد، در تولید کود های مایع و غذای دام و طیور استفاده می شود.

اسید گرمایی

نام عمومی برای اسید تولید شده توسط احتراق عنصر فسفر و هیدراسیون P2O5

اسید با فرآیند تَر

نام عمومی برای اسید تولید شده توسط واکنش یک اسید غیر آلی (معمولاً اسید سولفوریک) با سنگ فسفات

اورتو فسفریک اسید

تمام فسفات های محتوی کمتر از 68/5 درصد P2O5، به شکل مولکولی اورتو هستند. گرید تجاری اورتو فسفریک اسید (MGA) معمولاً شامل 54-52 درصد P2O5 بوده و عمدتاً در تولید فسفات آمونیوم جامد و کود های سوپر فسفات استفاده می شود.

سوپر فسفریک اسید (SPA)
اگر درصد P2O5 بیش از 68/5 درصد باشد، دی هیدراسیون مولکولی آغاز شده و موجب تولید مقادیر مختلف مولکول های پلی فسفات می شود. معمولاً شامل 70 درصد P2O5 است. تقریباً تمام SPA در تولید کودهای مایع استفاده می شود.

اسید فیلتر شده

اسیدی که توسط فرآیند تَر تولید و از فیلتر بازیافت می شود (برای زدودن گچ به عنوان محصول جانبی)، یک محلول رقیق 30-28 درصد P2O5 است. این اسید فیلتر شده یا قبل از استفاده تغلیظ می شود و یا در تولید فسفات دی آمونیوم (DAP) استفاده می شود.

گرید تجاری یا شفاف اسید (MGA)

این اسید همان اسید سبز یا سیاه (معمولاً 54-52 درصد P2O5) است که مقدار جامدات معلق آن کاهش یافته است ( کمتر از 2 درصد) این اسید عمده ترین اسید تجاری است.

اسید مرطوب خالص سازی شده

اسید فسفریک حاصل از روش تَر است که اکثر ناخالصی های آن توسط استخراج با حلال گرفته شده است. حلال ها معمولاً در آب غیر قابل حل می باشند، ولی استخراج می تواند توسط حلال های قابل حل در آب نیز انجام گیرد. در حال حاضر خالص سازی اسید فسفریک توسط ته نشینی ناخالصی ها نیز در دست بررسی است. این اسید خالص شده، برای بسیاری از مصارف غذایی و صنعتی قابل استفاده است.

اسید گرید خوراک دام و طیور

اسید هایی که حاوی مقدار بسیار کمی فلوئور، آرسنیک و فلزات سنگین هستند، در تولید خوراک دام و طیور استفاده می شوند.

اسید گرید خوراکی

اسید تولید شده از روش گرمایی با خلوص بالا است که محتوی مقدار بسیار کمی آرسنیک، فلوئور و فلزات سنگین است. این نوع اسید در مواد غذایی، نوشیدنی ها و خمیر دندان استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>