اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکات

فرآیند تَر بسیار شبیه به فرآیند خشک می باشد، با این تفاوت که در این روش مواد اولیه شامل سنگ سیلیس و سدیم هیدروکسید می باشند. در این روش مواد اولیه مستقیماً به کوره حرارت دهی توام با فشار ارسال می شوند که منجر به ایجاد واکنش شیمیایی زیر می گردد:

2NaOH + nSiO2 → Na2O.nSiO2 + H2O

محلول های سیلیکاتی که نسبت مواد در آن ها تا حدود 2/65 است، در اتو کلاوی با دمای حدود 160 درجه سانتی گراد و از انحلال شن های پودر شده در محلول سدیم هیدروکسید قابل تهیه می باشند. نسبت های بالاتر با استفاده از سیلیکات های آمورف امکان پذیر است.

در این روش سیلیس توسط تسمه نقاله به آسیاب منتقل شده و پس از تبدیل آن به پودر به وسیله تسمه نقاله دیگری به محل مخصوص حمل می گردد تا آماده شارژ به درون راکتورها شود، از طرف دیگر سدیم هیدروکسید جامد درون مخزن پس از گرم کردن با مقداری آب مخلوط شده و پس از رسیدن به درجه حرارت مناسب توسط پمپ به درون راکتور منتقل می گردد.

پس از بارگیری راکتور با سنگ سیلیس و سدیم هیدروکسید و آب به مقدار کافی سیکل پخت (اتوکلاو) تا به دست آوردن محلول دلخواه سدیم سیلیکات ادامه می یابد. پس از اتمام عمل پخت، محصول به مخزن ته نشینی منتقل شده و پس از ته نشین شدن مواد جامد، محلول حاصل به خشک کن منتقل و پس از تغلیظ به درصد مورد نظر محصول نهایی به مخازن نگهداری و حمل جهت تحویل به مصرف کننده ارسال می شود.

مواد ته نشین شده در حوضچه مخرن ته نشینی پس از اختلاط مجدد با آب توسط پمپ دورباره به مواد داخل راکتور افزوده شده و محصول به دست آمده را در درون بشکه های فلزی با حجم های معین ریخته تا آماده عرضه به مصرف کنندگان محصول شود، در برخی موارد محصول نهایی توسط تانکرهایی با ظرفیت 15000 لیتر آماده ارسال می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>