اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سوپر آلیاژ


نوار آب بندی

نوار آب بندی به وسیله سوپرجاذب بر روی سوبسترا انجام می شود. پودر سوپرجاذب همراه با یک ملاط مانند رزین استایرن - بوتادین - استایرن (SBS) که اتصال قابل قبولی بین پودر سوپرجاذب و سوبسترا ایجاد می کند، روی سوبسترا پراکنده می شود. سوبسترا معمولاً الیاف نبافته است تا انعطاف نوار را تضمین نماید. نوار از سه لایه تشکیل شده است:

  • 1لایه زیرین شامل الیاف نبافته پلی استر
  •  لایه میانی شامل پودر سوپرجاذب و ملاط
  •  لایه رویی شامل الیاف نبافته پلی استر

پودر سوپرجاذب و ملاط به نسبت یک به یک مخلوط می شوند و روی لایه زیرین الیاف نبافته ریخته می شوند. مخلوط در تونل در دمای 130 تا 150 درجه سانتی گراد کلوخه می شود. در قسمت خروجی دستگاه، لایه رویی الیاف نبافته به لایه زیرین تحت فشار غلطک ها پرس می شود.

نوار جاذب را می توان به پهنای مورد نیاز برید. هنگامی که آب به داخل نشت می کند و به نوار می رسد سوپرجاذب سریعاً متورم می شود و از نفوذ بیشتر آب جلوگیری می کند. بر اثر تورم سریع سوپرجاذب، حفره های ایجاد شده در کابل سریعاً بسته شده و از حرکت آب جلوگیری نموده و باعث می شود که خسارت تنها محدود به ان نقطه گردد و در طول کابل انتشار نیابد.

الیاف آب بندی

کاربرد الیاف آب بندی در مغزی کابل خیل آسان تر است. این الیاف با دستگاه روی کابل پیچیده می شود که عملیات بسیار تمیزی نیز می باشد. الیاف آب بندی امروزه در اشکال متنوعی در دسترس هستند. الیاف
متورم شونده در آب بر پایه پلی اکریلیک اسید ساخته می شود و ساختمان شیمیایی آن ها مشابه پودرهای سوپرجاذب است. گستره وسیعی از الیاف با ضخامت و طول های مختلف در دسترس است.

جذب رطوبت

علاوه بر ویژگی جذب آب، سوپرجاذب های پلیمری می توانند آب را در حالت بخار نیز جذب کنند و بنابراین برای کنترل رطوبت قابل استفاده هستند. در شکل زیر مقایسه میزان جذب رطوبت سوپرجاذب پلی اکریلیک اسید (SAP) و سیلیکاژل مقایسه شده است. شیب تند در رطوبیت نسبی بالا نشان دهنده حساسیت بیشتر سوپرجاذب به تغییرات رطوبت است. همچنین سوپرجاذب نسبت به سیلیکاژل به طور موثرتر جذب و دفع رطوبت را انجام می دهد.

برف مصنوعی

از برف مصنوعی می توان برای آماده سازی پیست های اسکی استفاده کرد. برای تهیه برف مصنوعی از سوپرجاذب دو راه وجود دارد. سوپرجاذب را تا حدود 100-120 برابر با آب متورم می کنند، سپس با ضخامت حدود 15 سانتی متر روی یک سطح شیب دار پهن و با یک سیستم خنک کننده از ان رطوبت زدایی می کنند. پس از ان ژل یخ زده به اندازه های مشخصی خرد می شود.

در روش دیگر، سوپرجاذب را با آب، برف طبیعی و ذرات یخ مخلوط و در ادامه مخلوط حاصل را خشک می کنند. بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که سوپرجاذب 5 درصد کل ترکیب است. برف سخت به وسیله کوپلیمریزاسیون اکریلیک اسید و اکریل آمید و با افزایش عامل شبکه ای کننده حاصل می شود و می تواند مستقیماً روی سطح اسکی ریخته شده و یا به وسیله تفنگ پهن گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>