اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مایع

یکی از علل پررنگ شدن جایگاه مایع ظرفشویی در زندگی امروز بشر، خاصیت شویندگی ملایم و قدرت پاک کنندگی خوب این مایع است. مایع ظرفشویی می تواند بهترین جایگزین جهت استفاده از شوینده های شیمیایی قوی دیگر باشد.در زمان های قدیم بشر به واسطه رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی نمودن ظروف خود به این نتیجه رسید که می تواند از مخلوطی از چوبک، گرد آجر و خاکستر به عنوان یک تمیزکننده استفاده کند و به دلیل خاصیت خوبی که خاکستر از نظر شویندگی داشت برای تمیز کردن ظروف غذا مناسب بود. بشر توانست با استفاده از خاکستر تا حد زیادی ظروف را ضدعفونی کند و از شیوع بیماری ها جلوگیری نماید.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، حرکت بزرگی در صنعت محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده ها به وقوع پیوست، تولید محصولات شوینده در آن زمان باعث گردید که سطح بهداشت در میان مردم بالاتر برود و هر روز به طیف گسترده این محصولات بهداشتی در بازار افزوده شود.تمام محصولات شوینده و بهداشتی که در بازار عرضه می گردید دارای مزایای خاص خود بود، اما پرکاربردترین محصول شوینده ای که در میان مردم بسیار مورد استقبال قرار گرفت، مایع ظرفشویی و مایع دست شویی بود که کاربرد فراوانی را در میان مردم پیدا کرد.

هر دو مایع ظرفشویی و مایع دست شویی از نظر ظاهر یک کاربرد را دارند اما همان طور که از نام مایع ظرفشویی مشخص است، این مایع برای شست وشوی ظروف به کار می رود، به دلیل این که بر روی ظروف امکان باقی ماندن ذرات ریز غذا وجود دارد که به راحتی تمیز نمی شود، قدرت تمیزکنندگی مایع ظرفشویی به مراتب بالاتر است.

در مایع ظرفشویی از برخی اسیدها استفاده می گردد که ممکن است در صورت تماس با پوست موجب به وجود آمدن حساسیت شود. اما مایع دستشویی علاوه بر تمیزی و ضدعفونی نمودن دست می بایست از دست ها در برابر حساسیت های پوستی محافظت کند و هیچ گونه عارضه و حساسیت پوستی بر روی دست ایجاد نکند، از همین رو در فرمول مایع دستشویی از نرم کننده هایی مانند گلیسرین استفاده می شود.

مایع ظرفشویی و مایع دستشویی به واسطه سهولت استفاده، در دسترس بودن، خاصیت تمیزکنندگی و ضدعفونی کنندگی بالا و … به سرعت در میان مردم جای خود را باز نموده تا آنجا که امروزه در تمام آشپزخانه ها یک مایع ظرفشویی و در هر سرویس بهداشتی یک مایع دست شویی به چشم می خورد.

امروزه در صنعت محصولات بهداشتی و شوینده، بیش از هزار واحد تولیدی در حال فعالیت است که به امر تولید مایع ظرفشویی و مایع دستشویی با برندهای گوناگون در سطح جهان می پردازند.در ایران نیز سال هاست ترکیب سنتی شستشوی ظروف (گرد آجر، چوبک، خاکستر و…) جای خود را با مایع ظرفشویی عوض نموده و امروزه استفاده از این محصول امری ضروری و مفید در زندگی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>