اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوبک

چوبک یا چوغان به ریشه های سخت و استخوانی با پوسته ضخیم دارای شیارهای طولی به رنگ قهوه ای متمایل به زرد و قسمت داخلی سفید رنگ با طعمی تلخ از گیاه چوبک (اسپرون، Acanthophyllum squarrosum Boiss) گفته می شود که در آب ایجاد کف غلیظ پایدار می نماید. این گیاه از تیره میخک (Caryophyllaceae) و یا گونه های دیگری از جنس آکانتوفیلوم می باشد که گیاهانی تیغ دار و کوسنی شکل هستند.

با استفاده از آلکیل بنزن سولفونیک اسید خطی (اسید سولفونیک، LABSA)، بتائین، لورامید (کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید) و تگزاپون (سدیم لوریل اتر سولفات) می توان به فرمولی جامع برای مایع ظرفشویی دست یافت.قدرت کف زایی، چربی زدایی و ویسکوزیته خوب لازمه های اساسی برای یک فرمول مایع ظرفشویی ساده است، اما اگر بخواهیم کمی فراتر از فرمول ساده قدم برداریم، یک فرمول خوب باید دارای پایداری کف و pH معینی نیز باشد.

همچنین می توان فرمول را طوری تنظیم کرد که در آب های سخت و سرد قدرت پاک کنندگی خوبی داشته باشد. اگر از فرمول مایع ظرفشویی خود انتظارات بیشتری دارید می توانید ویژگی هایی مانند آبکشی و خشک شدن سریع ظروف را نیز به آن اضافه کنید و یا حتی برای ترغیب بیشتر مصرف کنندگان، خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی را به آن اضافه نمایید.

حتی می توان با ایجاد تغییراتی در فرمول مایع ظرفشویی خواصی همچون سازگاری با محیط زیست و زیست تخریب پذیر بودن، را به آن افزود. و همچنین لازم به ذکر است که برخی فرمولاتورها، خاصیت آنتی باکتریال را به فرمول خود اضافه کرده و از اسانس هایی جذاب برای شوینده ها استفاده می کنند.یک فرمول ساده و پایه ای که خاصیت کف زایی، چربی زدایی و ویسکوزیته مناسبی داشته و اقتصادی نیز باشد، شامل حدود 95 درصد آب، 0/63 درصد محلول 50 درصد سدیم هیدروکسید، 2/4 درصد آلکیل بنزن سولفونیک اسید خطی (اسید سولفونیک، LABSA)، 1/2 درصد لورامید (کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید)، 0/77 درصد سدیم کلرید (نمک طعام) و در پایان نگهدارنده، رنگ و اسانس دلخواه است.

مراحل ترکیب این مواد بسیار ساده بوده و برای تهیه مایع ظرفشویی مواد اولیه ذکر شده را به ترتیب بیان شده در یک ظرف مناسب ترکیب می شوند تا ماده ای شفاف، یکنواخت و همگن بدون هیچ ماده نامحلولی تهیه شود. دقت کنید pH محصول معمولاً در حدود 8 تا 9 تنظیم می شود.برای ایجاد یک فرمول با صرفه اقتصادی برای مایع ظرفشویی باید از مواد اولیه ارزان قیمت شروع کرد. آلکیل بنزن سولفونیک اسید خطی (اسید سولفونیک) به عنوان یک سورفکتانت آنیونی، یکی از مواد اولیه ارزان قیمت برای تهیه مایع ظرفشویی است. این ماده شویندگی قابل قبولی به فرمول مایع ظرفشویی شما می بخشد. درصد مناسب ماده فعال آلکیل بنزن سولفونیک اسید بالاتر از 96 درصد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>