اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسیدسولفوریک

50 میلی لیتر (40 گرم، 0/86 مول) اتانول و 50 میلی لیتر (52 گرم، 0/86 مول) اسید استیک گلاسیال را در یک بالن 250 میلی لیتری می ریزیم، سپس به آرامی در حالی که محلول را سرد می کنیم 10 میلی لیتر (18/5 گرم، 0/18 مول) اسید سولفوریک غلیظ را (همراه با هم زدن) به آن می افزائیم، و در ادامه محلول را به مدت 10 دقیقه رفلاکس می کنیم.

پس از آن موقعیت مبرد را تغییر داده و حدود 65-60 درصد مخلوط را تقطیر می کنیم. ماده به دست آمده را به قیف جداکننده منتقل نموده و آن را با 25 میلی لیتر محلول 30 درصد کربنات سدیم شستشو می دهیم تا استیک اسید و سولفوریک اسید اضافی خارج شوند (در هنگام هم زدن دی اکسید کربن زیادی آزاد می شود لذا فشار داخل قیف را با احتیاط خارج می نماییم). اجازه می دهیم فازها از یکدیگر جدا شده و سپس فاز آبی زیرین را با دقت جدا می کنیم.

محلولی از 25 گرم کلسیم کلرید بدون آب در 25 میلی لیتر آب تهیه نموده و به اتیل استات موجود در قیف جدا کننده اضافه می کنیم و آن را هم می زنیم. محلول کلسیم کلرید، اتانول واکنش نداده را جدا می کند.سپس اتیل استات را در یک ارلن کوچک ریخته و به آن گرانول کلرید کلسیم اضافه نموده و هم می زنیم. پس از حدود 20 دقیقه که محلول کاملاً خشک شد، آن را صاف نموده و به یک بالن 100 میلی لیتری منتقل کرده و تقطیر می کنیم.

برای این منظور بالن را در حمام آب سرد قرار داده و سپس دما را تا نقطه جوش بالا می بریم. مقداری دی اتیل اتر که به عنوان محصول جانبی همراه با اتیل استات تشکیل شده نیز در دمای 40-35 درجه سانتی گراد خارج می شود. دقت داشته باشید که اگر از ابتدا از حمام آب جوش قرار می دادیم، اتر قابل جداسازی نبود. بخشی که در دمای 79-74 درجه سانتی گراد می جوشد را جمع آوری می کنیم. بازده این واکنش حدود 50 گرم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>