اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صابون

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تولید صابون بیشتر به صورت پیوسته انجام می گیرد. در این روش ابتدا چربی توسط آب در دما و فشار بالا هیدرولیز می شود و تولید اسید چرب و گلیسیرین می نماید. اسید چرب به دست آمده، توسط محلول سدیم هیدروکسید (محلول سود) خنثی شده و صابون تشکیل می شود.

مواد اولیه مورد استفاده (یعنی چربی ها) متنوع بوده و دارای یک نوع گلیسیرید نمی باشند. از آنجا که حلالیت و سختی نمک های سدیم به دست آمده از اسیدهای چرب، به طور قابل ملاحظه ای متفاوت می باشند؛ لذا در صنایع صابون پزی جهت تولید محصولات معین از مواد اولیه مختلف استفاده می شود.

در روش پیوسته خوراک ورودی می تواند انواع چربی حیوانی و یا روغن های گیاهی باشد. چربی ذوب شده همراه با کاتالیزور (اکسید روی) وارد برج هیدرولیز شده و تحت فشار 4 مگا پاسکال و دمای 250 درجه سانتی گراد توسط آب هیدرولیز شده و مخلوط اسیدهای چرب از بالای برج و گلیسیرین خام از پایین برج خارج می شوند. آب همراه اسید چرب به شیوه دکانتاسیون (Decantation) یا با عمل تبخیر جدا می گردد.

معمولاً مخلوط اسیدهای چرب به دست آمده را جهت تفکیک وارد برج تقطیر می نمایند. از این روش برای تهیه اسیدهای چرب حاصل از چربی خوک، روغن نارگیل، روغن نخل و دانه های روغنی استفاده می شود. همچنین می توان از روش کریستالیزاسیون جهت مخلوط اسیدهای چربی که به راحتی جامد می شوند (مانند تالو) استفاده نمود.

عمل تقطیر در سه مرحله تحت خلا انجام می گیرد، اسید چرب از تانک ذخیره وارد یک مبدل حرارتی می شود و سپس از بالا وارد برج جدا کننده می گردد. در برج های جدا کننده در حالی که اسید چرب از بالا به پایین جریان دارد، هوا و آب در سمت مخالف یعنی به سمت بالا حرکت می نماید و در نتیجه اسیدهای چرب سبک که دارای نقطه جوش پایین تری می باشند از قسمت بالای برج و اسیدهای چرب سنگین که دارای نقطه جوش بالاتری می باشند از قسمت پایین برج خارج می گردد.

مایعات به دست آمده از بالای برج وارد برج تفکیک اصلی می شود، این برج تحت خلا شدید قرار دارد. محصول اصلی (اسیدهای چرب دارای نقطه جوش پایین) از قسمت بالای برج به دست می آید و مایعات سنگین (اسیدهای چرب با نقطه جوش بالا) به برج تبخیر نهایی پمپ شده و بخارات مایع شده از این برج به عنوان برش دوم اسید چرب می باشد. محصول پایین نیز به برج جدا کننده اول بازگردانده می شود.آنالیز صابون به دست آمده به صورت ذیل می باشد:

  • میزان سدیم هیدروکسید 0/002 تا 0/1 درصد
  • میزان نمک سدیم کلرید 0/3 تا 0/6 درصد
  • میزان آب حدود 30 درصد

این صابون با توجه به نوع محصول مورد نظر می تواند اکسترود یا غلطک شده و یا توسط خشک کن پاششی، خشک شود. در مرحله نهایی تولید، صابون در یک مبدل حرارتی که فشار آن در حدود 3/5 مگاپاسکال و دمای حدود 200 درجه سانتس گراد است، گرم می شود. صابون گرم شده در یک تانک با فشار اتمسفریک، فلش می شود و رطوبت آن تا حدود 20 درصد کاهش می یابد.

خمیر به دست آمده با مقداری هوا در یک مبدل حرارتی که مجهز به سیستم تراش دیواره است، مخلوط می شود. در پایان صابون به وسیله جریان آب نمک در جداره بیرونی، از دمای 105 درجه سانتی گراد تا حدود 65 درجه سانتی گراد سرد می گردد و به صورت نوار پیوسته اکسترود شده و به اندازه های مورد نظر برش داده می شود و پس از قالبگیری شدن با سرد نمودن بیشتر بر روی آن طرح زده می شود و بسته بندی می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>