اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن صنعتی

ترکیب قیمت، نیازهای مشتریان، خواص مختلف و بعضا متضاد انواع روغن پایه، پلیمر و افزودنی­ های دیگر و در نهایت پیشرفت سریع تکنولوژی­ های مختلف باعث می ­شود تا ایجاد فرمول برای روان­کارها بسیار سخت گردد.

چالش بهبود بازدهی فرآیندها در صنعت باعث ایجاد نوآوری­ های فوق العاده ای گردیده است. نوآوری­ های صنعت خوردو، تولید انرژی، تولید تجهیزات و... در راستای کاهش مصرف سوخت و انرژی و تولید ضایعات کمتر جهت دهی شده اند. برخی از نوآوری ­ها برای ما قابل مشاهده است و برخی از آن­ها در پشت پرده به بهبود کارایی کمک می کنند.

یکی از نوآوری ­های پشت پرده بسیار مهم مربوط به روان کننده­ ها است که نتیجه عملکرد مناسب آن را ما در کارایی و افزایش طول عمر مشاهده می ­نماییم. شرکت ­های تولید کننده جهانی به صورت مداوم در حال تغییر فرمولاسیون خود است تا تکنولوژی خود را با آخرین پیشرفت­ های دنیا بازمهندسی نمایند. سرعت پیشرفت به گونه ­ای است که تکنولوژی که 5 سال قبل به روز در نظر گرفته می شد اکنون کاملا از رده خارج محسوب می­ شود. از جمله اهرم­ها برای ایجاد پیشرفت در این صنعت، خودروسازی (درون جاده ای و آف­رود) و تجهیزات صنعتی است که این پیشرفت­ ها عملکرد خودروها را در جایی که نیاز به عملکرد روان است را به شدت بهبود داده است.

انواع ترکیب درصد روان­ کننده؛ شامل روغن پایه، افزودنی ­ها و پلیمرها به بی نهایت فرمول منتج می­ شود. بزرگ ترین سوالی که ایجاد می ­شود این است که نحوه شروع فرمولاتورها برای ایجاد فرمولاسیون­ ها چگونه است؟!مهم ترین فاکتور ویسکوزیته است. بسیاری از مهندسان و فعالان حوزه روانکاری به دنبال کم کردن ویسکوزیته به منظور کاهش افت در تنش­های شدید هستند. به عنوان مثال تصور می­ شود که دستگاهی که با روانکار 6 cSt کار می کند، کاراییش با 5 cSt بهینه تر خواهد بود.

انتخاب روغن پایه، پلیمرها و افزودنی ها باید طوری انتخاب گردند تا چنین نیازهایی را نیز برطرف نمایند. اما با هر تغییر فرمولاسیون خواص مقاومت فیلم روان کننده، پایداری برشی، خواص در دمای پایین، محافظت در برابر سایش، خصوصیات اصطکاک و بسیاری از پارامترهای دیگر باید نسبت به هم متعادل گردند. بنابر این فرمولاتورها باید دید عمیقی نسبت به ساختار و خواص اجزا مختلف در ترکیب با یکدیگر داشته باشند.

فاکتور بسیار مهم دیگر قیمت تمام شده محصولات است که باید در ایجاد فرمول، مورد توجه قرار گیرد. مثلا نوع روغن پایه که پتروشیمیایی باشد یا سنتزی یا طبیعی؛ اثر زیادی بر روی قیمت و صد البته خواص نهایی می گذارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>