اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

ظروف یکبارمصرف امروزه جز جدایی ناپذیری از سبک زندگی همه ی ما شده، چرا که زندگی را بسیار ساده تر و لذت بخش تر کرده است. البته همیشه این سوال وجود داره آیا با استفاده از ظروف یکبارمصرف و به طور کلی پلاستیک باعث آسیب رساندن به محیط زیست می شویم؟

شاید ساده ترین جواب به این سوال یک بله باشد، و راه حلش استفاده نکردن از پلاستیک در تمامی اشکال آن، اما نباید فراموش کنیم پلاستیک در بسیاری از امور زندگی ما نقش دارد و هرگز نمی توان آن را به طور کلی کنار گذاشت. به عنوان مثال کارت بانکی و دسته چاقو، کفش، بخشی از لامپ بسیاری از قطعات خودرو، فضا پیماهای بزرگ، مانیتور و تلفن همراهی که در دست دارین و حتی لباسی که بر تن دارید بخشی از آن حتما از پلاستیک ساخته شده است.

قطعا می دانید در فرایند تولید یک لباس از جنس نخ طبیعی حتما باید یک جانور از بین برود و یا هزینه بسیاری برای آبیاری الیاف نباتی پرداخت شود و در فرایند تولید آلودگی های بسیاری به وجود بیاید تا یک لباس بدون پلاستیک داشته باشیم! همچنین به دلیل اینکه بعضی از این مواد غیرقابل تجزیه بیولوژیکی بوده و در بعضی موارد اصلاً قابل تجزیه نبوده و انباشت آن ها در سیستم های آبی طبیعی و مصنوعی مشکل زا خواهد بود. آلودگی زیست محیطی بسیاری از محصولات ساخته شده از مواد غیر پلاستیک گاهی تا چند صد برابر پلاستیک است. تصور کنید با 10% اضافه کردن پلاستیک به الیاف طبیعی چقدر می توان برای محیط زیست مفید بود.

آیا می دانستید در بسیاری از صنایع، مصنوعات و ساخته های بشر گاهی تا چند صد برابر پلاستیک، آسیب های جبران ناپذیر به محیط زیست وارد می شود. اما چرا همه می گویند پلاستیک به محیط زیست آسیب میرساند؟ چرا نمی گوییم الیاف طبیعی یا فلزات که گاهی تا چند صد برابر آلودگی زیست محیطی و گرمایی دارند، اسیب نمی زنند؟ چرا در حالی که عامل اصلی تولید گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن در صنعت سیمان وجود دارد باز هم پلاستیک را یاد می کنیم؟ آیا پلاستیک باعث گرمتر شدن کره زمین شده است؟ آیا پلاستیک باعث تولید دی اکسید کربن شده است؟ و سوالات بسیاری که باید پاسخ داده شود.

جالب است بدانید پلاستیک کمترین آلودگی را در فرایند تولید خود دارد و یک عنصر مفید و پر اهمیت برای تمامی صنایع و زندگی بشر است. تصور کنید در دوران کرونا ماسک و لباس پزشکان بدون پلاستیک امکان ساخته شدن نداشت یا حتی سرنگ و سرم و یا روکش قرص و کپسول یا جلیقه نجات و بسیاری ساخته های دیگر که اگر پلاستیک نبود هرگز امکان ساخت آن را نداشتیم.

به نظر شما اگر ما کیسه نایلون را در محیط رها کنیم پلاستیک نابودگر محیط زیست است؟ اگر لیوان یکبارمصرف نوشیدنی را در خیابان رها کنیم آیا آن لیوان آلوده کننده شهر و محل زندگی ما است؟ قطعا مشکل اصلی خود ما مصرف کنندگان پلاستیک هستیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>