اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گیربکس

واسکازین هم به مانند سایر روغن ها زمان تعویض دارد. روان کار کردن گیربکس هم در نتیجه تعویض به موقع واسکازین است. به طور کلی کیلومتر و زمان دقیق تعویض واسکازین، به نوع و مدل روغن بستگی دارد. اما معمولا خیلی از رانندگان و مالکان خودرو در زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ، واسکازین خودرو را هم عوض می کنند. می توان متوسط کارکرد کلاچ خودرو را 80 هزار کیلومتر در نظر گرفت و در زمان باز شدن گیربکس باید روغن دنده را هم تعویض کنیم.

البته تعویض روغن گیربکس در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک متفاوت است. عملکرد این نوع گیربکس ها هیدرومکانیکی بوده و با استفاده از فشار روغن و تنظیم مقدار فشار آن، نیروی لازم را از موتور به چرخ ها منتقل می کند. تعویض دنده ها از طریق تغییر مسیر و کنترل فشار جریان روغن در گیربکس توسط شیرهای الکترونیکی (شیر برقی) انجام می شود. تمامی این اعمال و کنترل قسمت های مختلف توسط نرم افزاری که بر روی واحد الکترونیکی گیربکس (EGS) نصب است انجام می گیرد.

علائم تعویض روغن دنده

در اولین مرحله باید رنگ روغن را بررسی نمود. زمانی که رنگ روغن مایل و نزدیک به قهوه ای شد زمان تعویض رسیده است. واسکازین در حالت اولیه به رنگ قرمز است. البته این رنگ بیشتر در مورد واسکازین های مربوط به گیربکس های دنده اتوماتیک در ایران صدق می کند.

همچنین از طریق بررسی بو و غلظت روغن نیز می توان زمان تعویض را تشخیص داد. زمانی که واسکازین نیاز به تعویض پیدا می کند، بوی آن تغییر کرده و بیشتر بوی روغن سوخته می دهد. نکته دیگر این است که در محل پارک خودرو اگر مقدار زیادی مایع چرب قرمز رنگ ریخته باشد به این معناست که خودرو مشکل نشت روغن گیربکس پیدا کرده است

افزودنی های اصلی روغن جعبه دنده چه هستند؟

  • افزودنی های ضد سایش، ضد ترک وEP: این ترکیبات علاوه بر اینکه مانع از برخورد مستقیم فلز با فلز می شوند از میزان اصطکاک هم می کاهند.
  • افزودنی کاهنده نقطه سیلان: این افزودنی نقطه انجماد روغن جعبه دنده را کاهش می دهد و سبب عملکرد بهتر روغن در دمای پایین تر می شود.
  • افزودنی های خوردگی و اکسیداسیون: این افزودنی ها مقاومت فلزات را در برابر خوردگی شیمیایی و اکسیداسیون کاهش می دهند. همان گونه که همه می دانند اکسیداسیون و واکنش های شیمیایی سبب فرسودگی و تخریب فلزات می شوند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>