اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ضد کف

تشخیص اینکه چه ماده ای ضد کف خوبی نیست، نسبتاً آسان است (چه ضد کف، چه هواگیر). اول، ضد کف باید نامحلول باشد چه به صورت روغن یا ذره. بنابراین هر چیزی که محلول باشد یک ضد کف متداول نیست. نکته جالب این است که کف صابون با اسیدهای چرب همراه با کلسیم محلول، با کاهش حلالیت ماده فعال سطحی باعث از بین رفتن کف می شود. فرمولاسیون ضدکف خوب چیست؟

ضد کف باید نامحلول باشد. ضد کف خوب باید به شکل قطره/ذره باشد و باید در فرمولاسیون به صورت قطره هایی که نه خیلی بزرگ هستند و نه خیلی کوچک، به راحتی پراکنده شوند. به جای اینکه به وسیله ظاهر بصری میکرو فوم میزان آن را تخمین بزنید، می توان چگالی پوشش نهایی را بررسی کرد. ممکن است یک پوشش دارای ویسکوزیته بسیار زیادی باشد اما دارای چگالی تا 75 درصد کم تر از مقادیر پیش بینی شده توسط تئوری ها باشد همچنین می تواند بر روی براقیت پوشش بشدت تأثیر بگذارد.

برای افرادی که می خواهند تمام میکرو فوم ها را درون پوشش حذف نمایند، خواندن ادامه متن ناامیدکننده خواهد بود. اگر مقالات و ثبت اختراعات تأمین کنندگان انواع ضدکف ها را بخوانید، آن ها هرگز قول راه حل های جادویی را نمی دهند. با انتخاب یک ماده فعال سطحی "ضعیف"، دیواره های حباب را ناپایدار می نماییم.

هر محقق توسعه دهنده فرمول باید متوجه این موضوع باشد که برای غربال نمودن انواع ضدکف ها برای یک کاربرد خاص، یک آزمون آزمایشگاهی کافی نیست. اگر یک پوشش مخصوص چوب همراه با یک ضدکف قوی به وسیله قلم مو بر روی یکی به نمودار لنتا (Leneta chart) اعمال شود، ممکن است پدیده های خزش یا چشم ماهی (crawling or fisheyes) مشاهده گردد.

اما اگر همان پوشش توسط قلم موی فومی اعمال شود، ممکن است نشانه هایی از وجود از میکروفوم را مشاهده نمایید. اگر محقق توسعه دهنده فرمول برای بهبود ظاهر پوشش به جای اضافه کردن از ماده فعال سطحی گران قیمت به آن، روش اعمال مناسب را توصیه نماید، می تواند با حفظ کیفیت قیمت نهایی را کاهش دهد.

فوم یک پراکندگی ناهنجار از گاز در یک مایع است که در آن میزان حجم گاز از مایع بیشتر است. اگر دانسیته حباب ها از مایع کمتر باشد، آن ها به سطح مهاجرت می کنند. به محض اینکه حباب ها در فصل مشترک هوا/سطح به هم بپیوندند دیواره های حباب نازک و شکسته می شوند ضدکف ها این روند را تسریع نموده و همچنین حباب های کوچک تر را نیز می شکانند. عموماً یک ضدکف در محیط کف نامحلول است و همچنین خواص فعال سطحی دارد. یکی از ویژگی های اساسی ضدکف ها امکان پخش سریع در سطوح کف دار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>