اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

در تولید رنگ ها و انواع جوهر پراکنده نمودن ذرات جامد در یک مایع مرحله بسیار مهم است. چندین نوع از مواد افزودنی وجود دارد که می توان در فرآیند پراکندگی استفاده نمود تا ذرات جامدی مانند رنگدانه ها و پرکننده ها را از یکدیگر جدا نموده و در یک مایع تثبیت کند.

دو دسته از مواد افزودنی که در فرایند پراکنش مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب با یک کاربرد تصور می شوند؛ عامل تر کننده (Wetting Agent) و پراکنده کننده (Dispersant). با این حال، این دو ماده هم در نقشی که در این فرآیند بازی می کنند و هم در ترکیب شیمیایی و ساختار مولکول ها بسیار متفاوت اند.

فاکتور مهمی است که دیدگاه روشنی در مورد آنچه که هر جز از فرمولاسیون هر رنگ یا جوهر باید انجام دهد، داشته باشیم. به وظیفه ای که هر جزء (مانند افزودنی ها) باید در سیستم انجام دهد عملکرد (functionality) گفته می شود. عملکرد یعنی فرمولاتور از جزء مورد نظر در سیستم چه انتظاری دارد. به منظور ایجاد اطمنان و حذف شک از عملکرد یک جز باید یک سؤال پرسید " اگر من افزودنی را از فرمول حذف کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟"

مواد تر کننده و پراکنده ساز مواد افزودنی هستند که در فرآیندهای توزیع (dispersion) استفاده می شوند. هر دو ماده افزودنی مربوط به فصل مشترک هستند اما تفاوت های اساسی بین دو دسته مواد وجود دارد:

محققین دانشگاهی و فعالین حاضر در واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی به دنبال پیش بینی رفتار مواد افزودنی در سیستم های خود هستند. رفتار عوامل ترکننده و پراکنده سازها به وسیله ترکیب درصد اجزاء و ساختار شیمیایی آنها ایجاد می شود.بامطالعه مستنداتی که یک تولیدکنندگان یا پژوهشگران در مورد یک ماده افزودنی ارائه می دهند، می توان اطلاعات مفیدی را به دست آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>