اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن صنعتی

طبقه بندی گرانروی روغن دنده های معمولی خودرو بر اساس طبقه بندی انجمن مهندسین اتومبیل (SAE) صورت گرفته است. طبق این طبقه بندی روغن دنده ها به هفت دسته تقسیم بندی می شوند. در طبقه بندی SAE گرانروی در درجه حرارت های بالا و پایین اندازه گیری شده است.

در درجه حرارت بالا، گرانروی سینماتیک و برحسب سانتی استوک است. در درجه حرارت های پایین، گرانروی به وسیله ی روش بروکفیلد (گرانروی دینامیک) اندازه گیری می شود و واحد آن سانتی پوآز است. گرانروی در درجه حرارت های بالا (40 و100 درجه سانتی گراد) مربوط به خواص سایشی، صدا، نشتی روغن است و در درجه حرارت های پایین به بررسی خواص جریان مربوط می شود.

روغن دنده هایی که درجه گرانروی آنها با حرف W همراه هستند، برای کاربرد در درجه حرارت های پایین (زمستان) و روغن دنده هایی که درجه گرانروی آنها فاقد حرف W است، برای کاربرد در درجه حرارت های بالا (تابستان) طراحی شده اند.

همانند سایر روغن ها و سیالات، دفترچه راهنمای خودرو بهترین منبع تعیین حجم، گرانروی و سطح کیفی مناسب روغن گیربکس دستی خودرو است. در دفترچه راهنمای خودروهای مدل گیربکس دستی آریو (Z300)، برلیانس H220 وH230، جک S3 و S5 و تویوتا یاریس (Yaris) در مدل های دنده دستی روغن گیربکس دستی مناسب این خودروها می بایست دارای سطح کیفی API GL-4 و گرانروی SAE 75W90 باشند.

همچنین در دفترچه راهنمای خودروهایی همچون خانواده سایپا، پژو 405، پژو پارس و خودروی ساینا که دارای گیربکس دستی هستند، سطح کیفی API GL-5 و شاخص گرانروی SAE 75W80 را به عنوان ویژگی های روغن دنده دستی مناسب این خودروها با توجه به شرایط آب و هوایی محیط کشورمان اعلام کرده اند. البته در خودروهای پراید که در مناطق گرمسیری مورد استفاده قرار می گیرند می توان از روغن گیربکس هایی با ویسکوزیته های SAE 75W90 و SAE 80W90 استفاده نمود و در مناطق گرمسیری می توان از روغن گیربکس دستی SAE 85W90 برای خودرو ساینا استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>