اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی استر

تصور کنید بتوانید از باقیمانده یک کیک شکلاتی آرد استخراج کنید و با آن یک کیک وانیلی خوشمزه بپزید و یا حتی آن آرد را تبدیل به ماکارونی یا نان کنید. جالب تر اینکه این چرخه را بارها و بارها تکرار کنید و بتوانید تمام آرد مصرفی خود را با این روش تامین کنید.امروزه خلاق ترین مهندسان در حال کار بر روی فناوری های مشابه داستان ذکر شده هستند، با این تفاوت که ماده مورد نظر آن ها پلاستیک است. به این فناوری، بازیافت پیشرفته می گویند.

بازیافت پیشرفته موجب شکسته شدن زنجیره های پلیمری و تبدیل آن به اجزای کوچک تری که از آن تشکیل شده است، می شود. پس از آن عملیات جداسازی و بازیابی مواد هدف صورت می گیرد. این فرآیند دقیق و کارآمد منومرهایی با خلوصی در حد ماده خام اولیه تحویل می دهد.شاید عجیب باشد که یکی از مناسب ترین پلاستیک ها برای بازیافت پیشرفته، پلی استایرن است. پلی استایرن در ساخت طیف وسیعی از مواد یکبار و چندبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد، با این حال به عنوان یکی از چالش برانگیزترین پلیمرها در صنعت بازیافت شناخته می شود.

INEOS Styrolution ادعا می کند این تصور یک سوتفاهم ساده است، در واقع پلی استایرن یک پلیمر ساده است که با بیشترین نرخ بازده و کمترین مصرف انرژی قابل بازیافت بوده که می تواند به راحتی در لیست مواد مناسب برای بازیافت قرار گیرد. منومراستایرن حاصل از بازیافت پیشرفته به هیچ وجه مانند پلی استایرن نیست و کاملا می تواند به عنوان یک منومر استایرن خام در تولید انواع وسیعی از پلیمرها به کار رود.

ماده حاصله می تواند در خودروسازی، لوازم خانگی و الکترونیکی استفاده شود. یک لیوان یکبار مصرف چای می تواند تبدیل به یک قطعه کامپیوتری و یا یک قطعه برای کامیون شود.در حال حاضر، ابتکار عمل این فناوری جدید در اختیار شرکت INEOS Styrolution می باشد و این شرکت در تلاش برای همکاری با شرکت های دیگر و گسترش این فناوری تا مقیاس تجاری است. یکی از این همکاری ها از سال 2019 به همراه شرکت Agilyx Technologies جهت بهره برداری از فناوری بازیافت پیشرفته آغاز شد.

Ineos Styrolution با همکاری Unternehmensgruppe Theo Müller آلمان در نمایشگاه K Fair در اواخر سال 2019 از یک نمونه از تولید ظرف ماست با استفاده از پلی استایرن 100 درصد بازیافت شده رونمایی کرد. در واقعا این پلی استایرن 100 درصد بازیافت شده از پلیمریزاسیون منومراستایرن بازیافتی تولید شده بود.پلی استایرن حاصله به لطف خلوص بالا امکان استفاده در صنایع غذایی و پزشکی را فراهم می کند. این بدان معناست که تکنولوژی بازیافت پیشرفته در یک چرخه بسته قابلیت تبدیل یک فنجان به فنجان جدید دیگر را دارد.

Ineos Styrolution این پیشرفت ها را مقدمه ای برای رسیدن به یک فناوری اقتصادی پایدار می داند و ادعا می کند در آینده تقاضا برای خرید ضایعات پلی استایرن برای تبدیل به محصول تازه پلی استایرن با استفاده از فناوری بازیافت پیشرفته بالا خواهد رفت. فناوری بازیافت یک کالای استفاده شده به یک کالای جدید با همان کیفیت می تواند جامعه را یک قدم به جلو سوق دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>