اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلودگی

شرکت ایرلیت (Airlite) یکی از تولیدکنندگان رنگ، با افزودن دی اکسید تیتانیوم به جاده های بتنی موجب کاهش آلودگی هوا شده است.این پروژه در انگلستان مورد استفاده قرار گرفته است.

بریتپاو (britpave(، انجمن سنگ فرش سیمانی بریتانیا، از پروژه به کارگیری اکسید تیتانیوم در ساخت جاده های بتنی حمایت می کند. ماده ای که می تواند با جذب الاینده به کاهش آلودگی هوا کمک کند.به تازگی گزارشی منتشر شده که در آن شرکت بویگوز)Bouygues( قرارداد همکاری با شرکت ایرلیت)Airlite( امضا کرده است، شرکتی که در حوزه رنگ فعالیت دارد.ایرلیت از دی اکسید تیتانیوم به عنوان افزودنی در کفپوش جاده استفاده می کند تا بتواند آلودگی هوا را تجزیه کرده و به مواد کم خطر تبدیل کند.

بریتپاو می گوید که این ماده را می توان در جاده ها استفاده کرد تا آلودگی ترافیکی کم شود، آلودگی که طی بیست سال گذشته تقریبا 25 درصد افزایش داشته است.جوکوریک، رئیس بریتپاو می گوید:" بزرگراه های انگلستان ممکن است نیازمند فناوری جدید باشند تا آلاینده های NO2 را جذب کند. افزودن دی اکسید تیتانیوم به بتن به معنای این است که این ماده می تواند آلاینده ها را از بین ببرد."

دی اکسید تیتانیوم یک ماده فتوکاتالیستی بوده که در صورت تابش خورشید به آن، اکسیدهای نیترات را جذب کردهو آن را تبدیل به نیترات های بی خطر می کند.این ماده به صورت اسپری یا به شکل افزودنی به بتن افزوده می شود، هرچند که 5 تا 10 درصد به هزینه جاده بتنی اضافه می کند.

جوکریک به تحقیقات انجام شده در دانشگاه صنعتی آیندهوون اشاره نمود که نشان می دهد با افزودن دی اکسید تیتانیوم به بتن، در مناطقی در هلند، موجب کاهش 35 تا 40 درصدی 2NO شده است. یافته های محققان دانشگاه ناراره در اسپانیا نشان می دهد که پوشش نانوذره ای روی بتن می تواند به عنوان فتوکاتالیست عمل کرده و باعث کاهش 90 درصدی اکسیدهای نیتروژن، 80 درصدی هیدروکربن ها و 75 درصدی منوکسید کربن می شود.در ایتالیا نیز جاده ای با استفاده از اسپری دی اکسید تیتانیوم پوشش دهی شده که منجر به کاهش 60 درصدی NO2 شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>