اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو

محققان راه جدیدی برای بهبود ویژگی پوشش ها توسط ذرات ژانوس (نانوذرات دو رو) یافتند. یک طرف این ذرات آب را جذب می کند و طرف دیگر دافع آب است. این ذرات به طور خودبه خود از یک طرف روی سطح پوشش جهت گیری می کنند و می توانند پوششی با ویژگی های منحصربه فرد ایجاد کنند. ذرات ژانوس برای ایجاد دو سطح با ویژگی های فیزیکی متفاوت، مهندسی و تولید شده اند.

زین یانگ استاد دانشگاه علوم و مهندسی توماس واتسون در رابطه با پروژه ی ایجاد این ذرات بیان کرد: "مطالعات قبلی به طور خاص بر روی ساختار این ذرات در مقیاس بسیار کوچک متمرکز بوده اند. ولی در این مطالعه ما تلاش کرده ایم از این ذرات برای بهبود ویژگی های رنگ و پوشش ها استفاده کنیم. کاری که پیش از این در مورد این ذرات انجام نشده بود."امکان استفاده از این ذرات در اختیار تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی و سایر صنایع نیز قرار دارد و این صنایع باید ببینند از این ذرات چه استفاده ای می توانند ببرند.

نتیجه ی این پژوهش نشان می دهد نیمه ی آب دوست این ذرات به سمت سطح زیرین جهت گیری کرده و به پوشش برای چسبندگی بیشتر کمک می کند. همچنین نیمه ی آبگریز این ذرات به سمت سطح پوشش جهت گیری کرده و ویژگی آبگریزی را برای پوشش ایجاد می کنند.

این ذرات در لایه ی خود جداشونده نفوذ کرده و جهت گیری می کنند ولی هنوز تئوری مناسبی برای ایجاد این لایه ی خود جداشونده وجود ندارد. در هر صورت مطالعات بیشتری برای مشخص شدن مکانیزم دقیق عملکرد این ذرات مورد نیاز است. با مشخص شدن این مکانیزم می توان نسل جدیدی از پوشش های هوشمند با زیست سازگاری بالا و خواص بهتر را طراحی کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>