اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلیمر

نوع جدیدی پلاستیک توسط یک تیم تحقیقاتی از کشورهای ایالات متحده، چین و عربستان صعودی تولید شد که می تواند به منومر تشکیل دهنده اش شکسته و با حفظ خواص اصلی به پلاستیک جدیدی تبدیل شود. به گفته محققان، تنها اشکال این محصول این است که باید قبل از بازیافت از سایر مواد جداسازی شود.

این پلاستیک از یک منومر دوحلقه ای پل دار تیولاکتون تهیه شده از یک الفین کربوکسیلیک اسید با پایه زیستی تولید می شود. محققان نام این ماده را PBTL گذاشتند و تمام خواص پلاستیک معمولی را دارد.

آزمایش PBTL طی فرآیند پلیمریزاسیون بالک در دمای 100 درجه سانتیگراد در مجاورت یک کاتالیست نشان داد، این ماده قابلیت تجزیه به منومر اصلی خود را دارد.این آزمایش بار دیگر در دمای اتاق تکرار شد و همان نتایج به دست آمد. در ادامه منومرهای اصلی حاصله بار دیگر به PBTL های جدید تبدیل شدند.محققان خصوصیات این پلاستیک جدید را این گونه شرح دادند:

  • دارای قابلیت بلورینگی و بازیافت شیمیایی مستقل از تاکتیسیته ذاتی
  •  تاکتیسیته قابل تنظیم از پلیمر نامنتظم تا پلیمر کاملا منتظم
  •  داشتن همزمان خصوصیات ویژه ای مانند ثبات حرارتی بالا و بلورینگی
  •  استحکام مکانیکی بالا، شکل پذیری و سختی

عدم پرداختن به مسائل مربوط به پایان عمر پلاستیک های امروزی، نه تنها باعث هدر رفتن منابع طبیعی پایان پذیر می شوند، بلکه مشکلات شدید آلودگی پلاستیک در سطح جهان را نیز پدید آورده و منجر به از دست رفتن حجم عظیمی از انرژی و مواد در اقتصاد جهانی شده است.

توسعه پلیمرهای بازیافت پذیر که قابلیت تبدیل به منومر سازنده خود را دارند، منومری با خلوص و انتخاب پذیری مناسب که می تواند دوباره به پلیمری با کیفیت بالا تبدیل شود، رویکری جدید برای حل مسائل وخیم زیست محیطی و اقتصادی ارائه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>