اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ های مختلف، ویژگی های متفاوتی دارند زیرا برای دستیابی به اهداف متفاوتی تولید می شوند. رنگ های خارجی برای جلوگیری از کپک زدگی و رنگ پریدگی و رنگ های داخلی برای شستشو و مقاومت در برابر لک شدن فرموله شده اند.برای درک تفاوت این دو نوع رنگ، باید دانش شیمی مربوط به هر نوع را به دست آورید. بیایید نگاهی دقیق به هر دو نوع بیندازیم و ببینیم که دقیقاً چه تفاوتی با یکدیگر دارند:اجزای اصلی همه ی رنگ ها یکسان است: رزین ها، مواد افزودنی، حلال ها و رنگدانه ها.

جزئی که رطوبت رنگ را تامین می کند، حلال است. با خشک شدن رنگ، حلال به مرور زمان تبخیر می شود و سایر اجزای سازنده رنگ (مواد افزودنی، حلال ها و رنگدانه ها) باقی می مانند.از بین این اجزای باقی مانده، رنگدانه همان چیزی است که به رنگ، رنگ می بخشد، افزودنی به آن خواص مختلف می دهد و رزین رنگ را به سطح متصل می کند. رزین ها معمولاً از سیلیکون، اکریلیک یا اپوکسی ساخته می شوند.

در رنگ های مخصوص فضاهای خارجی و داخلی، رنگدانه ها و حلال ها شباهت هایی دارند. برای فضای باز می توان از رنگ های پایه آب یا روغن استفاده کرد. با این حال، برای کارهای داخلی، رنگ های روغنی توصیه نمی شود زیرا بوی تندی دارند و تمیز کردن آنها دشوار است.

اصلی ترین تفاوت این دو نوع رنگ در نوع رزین است. رنگ فضاهای خارجی باید در معرض رطوبت و تغییرات شدید دما دوام داشته باشد. همچنین در برابر محو شدن، خرد شدن و لایه لایه شدن مقاومت کند. به همین دلیل، رزین های مورد استفاده در ساخت رنگ های خارجی باید نرمتر باشند.برای رنگ های داخلی، تغییرات زیاد دما و رطوبت اهمیتی ندارد. بنابراین، رزین های مورد استفاده در ساخت آنها می تواند سخت تر باشد. این به نوبه خود باعث کاهش لکه شدن و ساییدگی رنگ نیز می شود.

مشخصات رنگ فضای خارجی

این رنگ ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی قرار می گیرند. بنابراین باید در برابر برف و باران، اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و رشد قارچ و کپک مقاوم باشند. رزین های مورد استفاده در این رنگ ها باید نرم باشند تا در برابر انبساط و انقباض ترک نخورند.با کمی تغییر در براقیت، این رنگ ها قابل اجرا بر روی هر سطحی هستند. در هنگام بارندگی، قطرات آب به راحتی روی سطح صاف این رنگ ها سر می خورد.

همچنین به دلیل آزاد کردن بیشتر ترکیبات آلی فرار، برای استفاده در فضاهای بسته ایمن نیستند.رزین های رنگ های خارجی می توانند باعث آزاد شدن گاز و بخار شوند. این حالت ممکن است بیش از دو روز طول نکشد، اما این امکان هم هست که تا سال ها ادامه یابد.گچ بری ها، سنگ های تراش خورده و دیوارهای آجری باید با رنگ های خارجی رنگ آمیزی شوند زیرا امکان تنفس سطوح و خروج رطوبت را فراهم می کنند.

مشخصات رنگ فضای داخلی

از این نوع رنگ برای دکوراسیون و زیبایی استفاده می شود. در عین حال، رنگ داخلی باید دارای خواصی چون ممانعت از رطوبت، قابلیت شستشو و تعمیر آسان باشد.رنگ داخلی به گونه ای فرموله شده که در برابر سایش و لک شدن مقاومت کند.همچنین از آنجایی که بیشتر در معرض دید است، ظرافت بیشتری نیز باید داشته باشد و اثر قلم مو و غلتک کمتری روی آن می ماند.

قابل شستشو است و باید بتوان لکه ها و آثار ایجاد شده توسط کودکان و حیوانات داخلی را به راحتی تمیز کرد.میزان ترکیبا آلی فرار رنگ های داخلی صفر و یا کم است تا سلامتی افراد را به خطر نیندازد. بنابراین استفاده از آن ها در فضای داخل خانه ایمن است. البته تهویه مناسب در هنگام رنگ آمیزی ضروری است.

در پایان، رنگ هایی نیز وجود دارند که می توانند هم در فضای باز و هم داخل خانه مورد استفاده قرار گیرند. به این رنگ ها اصطلاحا " universal" می گویند و بسیار متنوع هستند اما معایب خاص خود را دارند. بنابراین، اگر شک دارید که از کدام نوع رنگ باید استفاده کنید، با یک نقاش حرفه ای صحبت کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>