اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مغناطیس کنندگی روتور موتور HTS:
چهار روش برای مغناطیسی کردن HTS وجود دارد: خنک سازی میدان (FC)، خنک سازی صفر میدان (ZFC)، مغناطیسی کردن پالسی میدان (PFM) و مکش شار.

ابر_رسانایی3

در روش FC یک میدان مغناطیسی DC قوی به وسیله یک سیم پیچ بزرگ تولید می شود. این میدان تا زمانی که HTS خنک شود و دمای آن از دمای بحرانی پایین تر آید، برقرار است و پس از آن به آهستگی از بین می رود.

در روش های ZFC و PFM ماده ابررسانای دمابالا تا زیر دمای بحرانی سرد شده و پس از آن در معرض یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد که از صفر تا مقدار بیشینه ای افزایش و سپس دوباره به صفر کاهش می یابد.

در روش ZFC میدان مغناطیسی به صورت خطی و با شیبی ملایم تغییر می کند و توسط یک سیم پیچ ابررسانا تولید می شود، در حالی که در روش PFM میدان موجی ضربانی است و اعمال آن مدت زمانی در حد میلی ثانیه به طول می انجامد و عموماً توسط تخلیه یک بانک خازنی در یک سیم پیچ کوچک مسی تولید می شود.

در روش مکش شار، میدانی در سراسر ابررسانا که در معرض یک موج مغناطیسی است پخش می شود. موج های متوالی در مسیرهای مشابه موجب تغییرات پله ای شدیدتر جریان در ابررسانا و در نتیجه ایجاد یک میدان مغناطیسی قوی تر می شوند.

بر اساس کاوش های صورت گرفته در فرایند مغناطیس کنندگی ابررساناها، روش PFM مطلوب تر است؛ زیرا فراهم کردن وسایل مورد نیاز آن و نیز بازیابی مغناطیس زدایی جزیی در اثر خطا در این روش آسان تر است.

طرح کلی مغناطیس کنندگی HTS در شکل 5 آمده است. دو سیم پیچ مسی نیز برای مغناطیس کنندگی روتور مورد استفاده قرار می گیرند.

آهن عقبی به هر سیم پیچ الصاق شده تا میدان تولیدی را افزایش دهد. طی فرایند مغناطیس کنندگی، در مرحله نخست، یک جفت مجموعه از مجموعه استوانه های ابررسانای کم ضخامت توسط قطب های N مغناطیسی می شوند.

پس از آن، روتور 90 درجه می چرخد و جفت مجموعه دیگر توسط قطب های S مغناطیسی می شوند. در نتیجه روتور مغناطیسی خواهد شد.

شکل 5: طرح کلی مغناطیس‌شوندگی HTS

شکل 5: طرح کلی مغناطیس شوندگی HTS
برای تولید یک میدان مغناطیسی پالسی (ضربانی) با مقدار بیشینه به اندازه کافی بزرگ، یک منبع مورد نیاز است که بتواند پالس جریان بالا تولید کند. (شکل 6)

ابر_رسانایی4

شکل 6: (الف) مدار تولید پالس جریان (ب) نمودار جریان برحسب زمان

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>