اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مخمر

خواص فیزیولوژیکی مفید مخمرها موجب شده در زمینه های مختلف بیوتکنولوژی کاربرد داشته باشد. تخمیر قندها توسط مخمر یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین کاربردهای این موجود زنده در تکنولوژی است. بسیاری از گونه های مخمر برای تهیه غذا، تهیه نان، آبجو و …کاربرد دارد. یکی مورد از کاربرد مخمر در زندگی روزمره تولید نان است.

کاربرد مخمر در صنایع غذایی

در صنایع غذایی خصوصا تولید نان و کیک از این ترکیبات برای افزایش حجم استفاده می شود. کاربرد دیگر استفاده برای تولید نوشیدنی هایی است که حاوی الکل هستند. مخمرهای نان و آبجو از نظر نحوه فعالیت متفاوت هستند به این صورت که مخمرهای نان اصولا تهاجمی تر هستند و در کوتاهترین زمان ممکن عمل تخمیر را انجام می دهند اما مخمرهای آبجو آرام تر فعالیت کرده و محصول نهایی شان فاقد بو و مزه است. برای تولید نان، مخمر ساکارومایسس سرویزیه با آرد سفید مخلوط می شود، فرآیند تخمیر شروع می شود و در نتیجه در اثر فشار کربن دی اکسید نان متورم و اسفنجی می شود.

کاربرد مخمر در تهیه نان

یک مورد از کاربرد مخمر در زندگی روزمره تولید نان است. به طور کل این میکروارگانیسم در تهیه نان برای آماده سازی خمیر و افزایش حجم مورد استفاده قرار می گیرد. روند کار به این صورت است که ماده تخمیر کننده با قند واکنش داده و تولید الکل و گاز کربن دی اکسید می کند. تولید و خروج گاز کربن دی اکسید باعث افزایش حجم خواهد شد.

این محصول معمولا در سوپرمارکت ها به 3 صورت تازه، خشک و خشک با عملکرد فوری وجود دارد. فرم خشک در مقایسه با فرم تازه از ماندگاری بیشتری برخوردار است و نوع خشک با عملکرد فوری حاوی ویتامین C نیز است که سرعت فعالیت و اثرگذاری آن را بالا می برد. تخمیر معمولا در دمای 60 درجه سانتی گراد و بالاتر متوقف می شود، زیرا در این دما مخمر از بین می رود.

کاربرد مخمر در تولید اتانول

توانایی مخمر برای تبدیل قند به اتانول در صنعت بیوتکنولوژی برای تولید سوخت حائز اهمیت است.این فرآیند با آسیاب کردن مواد اولیه مثل نیشکر، ذرت، غلات و سایر دانه ها آغاز می شود و سپس اسید سولفوریک رقیق و یا آنزیم های آلفا آمیلاز اضافه می­شود تا پیوند قندهای پیچیده را بشکند و آن ها را تبدیل به قندهای ساده کند. پس از این مرحله مخمرها اضافه می شوند.

تا قندهای ساده را به اتانول تبدیل کند. اتانول پس از طی مراحل تقطیر به درجه خلوص 96 درصد می رسد.ساکارومایسس ها برای تخمیر زایلوز (یکی از قندهای قابل تخمیرموجود در پس مانده های کشاورزی، ضایعات کاغذ و تراشه های چوب) نیز کاربرد دارد. بنابراین تولید اتانول از این مواد اولیه ارزان قیمت می تواند از نظر قیمتی با سوخت هایی مثل بنزین قابل رقابت باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
aynaz:
سلام ببخشید چیزی بنویسید که برای هر سنی مناسب باشه الان این متن ها برا بزرگترا مناسب هستش نه برا آدمی در سن و سال من 😑
جلالی:
از مخمر ها چ استفاده ای میشود؟؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>