اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ضدیخ

علاوه بر اینکه چقدر ضد یخ بریزیم ویژگی مهم دیگری که ضدیخ ها باید داشته باشند محافظت در برابر خوردگی است. بسیاری از سیستم های خنک کننده فلزات مختلفی در ساختمان خود دارند شامل فلزات چندگانه، فلزات الستومر و مواد پلیمری سخت.بنابراین ضدیخ انتخاب شده باید بازدارنده خورندگی باشد که باید با همه فلزات سیستم سازگاری داشته باشد.به علاوه مایع و پکیج بازدارنده خورندگی باید متناسب با دما و شرایط سیستم باشد.

از بین ضدیخ های مختلف و متداول، آب نمک ذاتا مقاوم به خوردگی است. الکل و گلایکول در فرم خالص خود به فلزات ساختمانی موجود مقاوم نیستند اگرچه وقتی آب به منظور کاهش نقطه انجماد، به این ترکیبات اضافه شود، ….قابلیت بازدارندگی خوردگی پیدا می کنند چون آب دارای مقادیر مختلفی از یون های خورنده مثل یون های کلرید و سولفات است.

در مورد محلول های گلایکول، برخی بازدارنده های خوردگی به عنوان ماده بافر عمل می کنند تا اکسیداسیون کند گلایکول را خنثی کنند. در دماهای بالا و در حضور اکسیژن همه گلایکول ها به آرامی به اسیدهای مخرب اکسیده می شوند و این اسیدها اگر به اندازه کافی خنثی نشوند خورنده فلزات موجود در سیستم هستند.

تأثیر خورندگی آب و مایعات منتقل کننده گرما اگر از بین نرود می تواند برای سیستم انتقال گرما مخرب باشد. خورندگی در یک سیستم اولا در حضور محصولات خورنده در محلول و هم چنین به شکل ذرات جامد در مایع، یا به صورت یون های فلز در محلول، خود را نشان می دهد. وجود مواد خورنده کارایی سیستم انتقال گرما را کاهش می دهد.

انتخاب بهترین بازدارنده خوردگی

انتخاب بازدارنده خورندگی برای یک ضدیخ بستگی به نوع کار موتور دارد. سیستم های خنک کننده موتور به سه دسته تقسیم می شوند:

  •  موتورهای سبک خودرو
  • موتورهای سنگین دیزل
  •  انواع موتورهای چرخ دنده ای

در ضدیخ موتورهای ماشین (خودرو)، بازدارنده های تشکیل لایه مثل سیلیکات معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. سیلیکات ها برای حفاظت از خوردگی سطوح آلومینیومی هادی گرما هم موثرند. سیلیکات ها به طور عمده در کارخانجات خودروسازی که سعی بر کم کردن وزن خودرو با افزایش استفاده از آلومینیوم و افزایش کارایی سوخت دارند، به کار میرود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>