اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

Activated bleaching earth که به اصطلاح fuller earth نیز نامیده می‌شود نوعی خاک رس است که در آسیا، انگلستان، هند و ایالات متحده آمریکا از زمین به دست می آید. کاربرد عمده این ماده با ارزش در رنگ زدایی و پالایش روغن ها است و نام تجاری این ماده هنگامی که به صورت اختصاصی برای تصفیه روغن های گیاهی مورد استفاده قرار بگیرد "CAPITAL" است.

هرگونه رس که توانایی رنگ زدایی از روغن و یا سایر مایعات را بدون نیاز به گونه ماده شیمیایی دیگر داشته باشد، رس مخصوص لکه گیری یا fuller earth نامیده می­شود. این رس عمدتا شامل بنتونیت (bentonit) یا آتاپولجیت (attapulgite) است.

ریشه نام fuller از آنجائی گرفنه شده که در گذشته در مصر باستان کارگران نساجی (به اصطلاح fuller) از این خاک رس برای شستشوی پشم و جذب ناخالصی ها و چربی های اضافی استفاده می­کردند.

یک پاپیروس مربوط به دوران مصر باستان(3000 سال پیش از میلاد مسیح) پیرامون مواد تشکیل دهنده پودر شستشو از موادی مانند محلول آبی جوش شیرین، سود سوز آور، خاک رس و… نام برده است.

درشبه قاره هند خاکبر برای تمیز کردن سنگ مرمر استفاده می‌شود، به علت جذب بالا، گرد و غبار سطحی را حذف می­کند و برای لکه گیری، جرم گیری و زدودن آلودگی ها بسیار مناسب است. به طوری که موجب درخشش سنگ مرمر می­شود، این ماده چندین بار برای تمیز کردن سنگ مرمر استفاده شده و نتایج مثبتی در پی داشته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>