اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید

محلول %80 از اسید لاکتیک تهیه کنید. 10 گرم از این محلول را با 12 میلی لیتر اتر ترکیب کنید. محلول حاصل کاملا شفاف و بی رنگ خواهد بود. محلول را با فیلتر شیشه ای فیلتر کنید، باقیمانده را سه بار (هربار با 10 میلی لیتر اتر) با اتر و سپس یک بار با 10 میلی لیتر استون بشویید. خشک کرده و به مدت 14 ساعت در دمای 50 درجه سانتی گراد قرار دهید. مقدار باقمیانده نباید بیش از 0/07 گرم باشد.

  • مقدار آهن در این محصول نباید بیش از 10 میلی گرم بر کیلوگرم باشد.
  • مقدار آرسنیک در این محصول نباید بیش از 4 میلی گرم بر گرم باشد.
  • مقدار سرب در این محصول نباید بیش از 2 میلی گرم بر کیلوگرم باشد.

برای بررسی وجود شکر، 5 قطره از اسید لاکتیک را در 10 میلی لیتر تارتاریت مس قلیایی بریزید. نباید رسوب قرمز رنگ تشکیل شود.برای بررسی وجود اسید سیتریک، اسید اگزالیک، اسید فسفریک یا اسید تارتاریک، 1 گرم از اسید لاکتیک را به 10 میلی لیتر آب بیفزایید، 40 میلی لیتر کلسیم هیدروکسید اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه بجوشانید. هیچ کدریتی نباید مشاهده شود.

مقدار کلرید در این محصول نباید بیش از % 0/2 باشد. برای بررسی این مورد، 5 گرم از اسید لاکتیک را وزن کرده و در 50 میلی لیتر آب حل کنید و در حضور شناساگر لیتموس با محلول سدیم هیدروکسید خنثی کنید. میلی لیتر شناساگر پتاسیم کرومات اضافه کرده و با نیترات نقره 0/1 نرمال تیتر کنید تا زمانی که نخستین شواهد از قرمز مشاهده شود. هر 1 میلی لیتر از نیترات نقره 1/0 نرمال معادل با 0/545 میلی گرم از کلر خواهد بود.

مقدار سولفات در این محصول نباید بیش از % 0/25 باشد. برای بررسی این مورد، 50 گرم از اسید لاکتیک را به یک بشر 600 میلی لیتری منتقل کنید و 200 میلی لیتر آب اضافه کنید و با استفاده از سدیم هیدروکسید خنثی کنید تا pH آن بین 5/6 - 5/4 شود. 10 میلی لیتر شناساگر باریم کلرید اضافه کنید و به شدت هم بزنید، مخلوط را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و سپس مدت 2 ساعت یا حتی یک شب به آن زمان بدهید. رسوب باریم سولفات را گرداوری کرده، بشویید و خشک کنید و در دمای 600 درجه حرارت دهید تا وزن آن به مقدار ثابتی برسد. وزن باریم سولفات به دست آمده را در 0/412 ضرب کنید تا وزن سولفات موجود در محصول به دست آید.

برای بررسی وجود سیانید، 0/1 گرم از محصول را به 3 میلی لیتر از محلول سدیم هیدروکسید %20 اضافه کنید و در حمام آب به مدت 10 دقیقه گرم کنید. پس از خنک کردن، 1 قطره شناساگر فنول فتالئین اضافه کنید. سپس اسید استیک رقیق را قطره قطره اضافه کنید تا زمانی که رنگ صورتی ناپدید شود. 3 قطره اسید استیک رقیق اضافه کنید و با افزودن آب، حجم را 40 میلی لیتر برسانید. 0/6 میلی لیتر محلول کلروآمین تی اضافه کرده و با افزودن آب، حجم را به 100 میلی لیتر برسانید و 3 دقیقه به آن زمان بدهید. 10 میلی لیتر پایریدین-پایرازولین اضافه کنید و 25 دقیقه به آن زمان بدهید. رنگ محلول نباید به آبی تغییر کند.

برای اطمینان از درصد خلوص این محصول

نمونه ای حاوی 3 گرم از اسید لاکتیک را در یک فلاسک 250 میلی لیتری بریزید و به آن 50 میلی لیتر سدیم هیدروکسید 1 نرمال اضافه کنید. مخلوط حاصله را به مدت 20 دقیقه بجوشانید.سپس شناساگر فنول فتالئین را به آن می افزاییم و محلول را در حالی که هنوز گرم است با اسید سولفوریک 1 نرمال تیتر می نماییم و خلوص ماده ی مورد نیاز را می سنجیم.با توجه به معادلات صورت گرفته و داشتن جرم ماده ی خالص و ناخالص می توان نتیجه گرفت که هر یک میلی لیتر از سدیم هیدروکسید 1 نرمال معادل با 90.08 میلی گرم از اسید لاکتیک خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>