اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید

شناسایی کیفی اسید فرمیک: اسید فرمیک مایع شفاف و بی رنگ و با بوی تند است که در آب، اتانول، اتر و گلیسرول حل می شود می باشد. برای اطمینان از کیفیت این محصول:

میلی لیتر از اسید فرمیک را با سدیم هیدروکسید (مایع) خنثی کنید و 2 قطره اسید اضافه کنید، سپس حدود 1 میلی لیتر کلرید فریک اضافه کنید؛ یک رنگ نارنجی مایل به قرمز تشکیل می شود که با افزودن اسیدهای معدنی، به نارنجی متمایل به زرد تغییر رنگ خواهد داد.میلی لیتر از اسید فرمیک را در یک لوله آزمایش بریزید، 5 میلی لیتر اسید سولفوریک به آن بیفزایید و گاز حاصل را مشتعل کنید. یک شعله آبی تشکیل می شود که نشان دهنده وجود کربن مونوکسید می باشد.

برای اطمینان از این درصد خلوص

درصد خلوص این محصول از اسید فرمیک، % 85 می باشد. 15 میلی لیتر آب را در یک فلاسک شیشه ای بریزید. فلاسک را وزن کنید. حدود 1/5 - 1 میلی لیتر اسید فرمیک به آن اضافه کرده و دوباره وزن کنید. با افزودن آب، محلول را رقیق کرده و به حجم 50 میلی لیتر برسانید. چند قطره شناساگر فنول فتالئین اضافه کرده و آن را با سدیم هیدروکسید 1 نرمال تیتر کنید. هر 1 میلی لیتر از سدیم هیدروکسید 1 نرمال، معادل با 46.03 میلی گرم اسید فرمیک خواهد بود.

برای بررسی درصد فلزات سنگین، 10 میلی گرم از سدیم کربنات را به 4 گرم (3/3 میلی لیتر) اسید فرمیک بیفزایید و اجازه دهید تا در یک حمام بخار تبخیر و خشک شود. ترکیب حاصل را در 1 میلی لیتر اسید استیک 1 نرمال حل کرده و با افزودن آب رقیق کنید و به حجم 25 میلی لیتر برسانید. مقدار فلزات سنگین در این محصول، نباید از 5 میلی گرم بر کیلوگرم بیشتر شود.

حداکثر مقدار سولفیت در این محصول، 3 میلی گرم بر کیلوگرم است. برای اطمینان از این ترکیب درصد، 25 میلی لیتر از اسید فرمیک را با 25 میلی لیتر آّب رقیق کنید و 0.1 میلی لیتر از محلول 0.1 نرمال ید به آن بیفزایید. رنگ محلول باید یک زرد روشن باقی بماند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>