اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دسپرس

برای تعیین کمی عملکرد عامل دیسپرس و مقدار مواد معلق در سوسپانسیون در هر مرحله از فرآیند، دو روش وجود دارد:

  • آنالیز غربالی یا مکانیکی- توزیع ذرات بزرگ تر و سنگین تر
  • آنالیز هیدرومتر یا ته نشینی- توزیع ذرات کوچک تر

برای تعیین توزیع ذرات کوچک (معمولا کوچک تر از 75 میکرون) می توان از هیدرومتر استفاده کرد. هیدرومتر کالیبره می شود تا چگالی سوسپانسیون در مرکز ثقل شناوری هیدرومتر را برحسب گرم بر لیتر اندازه گیری کند. عوامل پراکنده ساز شیمیایی مانند هگزامتافسفات سدیم در پراکنش و باز شدن این تجمعات بسیار موثر هستند.

یک سیستم فراصوت دهی به صورت حمام یا میله ای می تواند به بهبود فرایند پراکنش ذرات کمک کند، چنانچه ساختار مواد را تخریب نکند. استفاده از امواج فراصوت یک روش معمول برای بهبود عملکرد عامل پراکنش می باشد که همچنان به محیط آزمایشگاهی محدود است که البته نباید برای مدت طولانی استفاده شود بلکه چند دقیقه کفایت می کند.

هگزامتافسفات سدیم به عنوان عامل دیسپرس کننده چه نقشی دارد؟

هگزا متا فسفات سدیم (به نام های دیگر Glassy sodium polyphosphate، سدیم پلی فسفات و سدیم پلی متا فسفات) ماده گرانولی است که در آب سرد کاملا محلول و در حلال های آلی نامحلول می باشد.هگزا متا فسفات سدیم در محلول های آبی به سدیم تری متا فسفات و سدیم اورتوفسفات دیپلمریزه می شود.

سطح مسمویت آن در موارد استنشاق و تماس با پوست تحریک کننده و در حالت تماس با چشم و ورود از طریق دهان بسیار خطرناک ارزیابی شده است. سدیم هگزامتافسفات در تصفیه آب بویلر، استخراج اوره، عملیات با شوینده ها، صنایع کاغذ، صنایع آرایشی و بهداشتی، تولید رابر، چرم، صنایع شیمیایی و منسوجات کاربرد دارد.

یکی از کاربردهای هگزامتافسفات به عنوان عامل دیسپرس جهت جلوگیری از لخته شدن و تجمع ذرات می باشد. معمولا مقدار 40-30 گرم هگزامتافسفات برای هر لیتر آب توصیه می شود. همچنین گاهی اوقات سدیم کربنات به هگزامتافسفات افزوده می شود تا pH را به محدوده 6/8 - 8 افزایش دهد. درواقع سدیم هگزامتافسفات جز فعال Calgon می باشد و Calgon شامل ترکیبی از سدیم هگزامتافسفات و سدیم بی کربنات می باشد که کاربردهای گسترده ای دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>